Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg har kigget lidt i jeres guide til at finde en god skærm.
( brugte også flatpanels.dk da jeg købte viewsonic vx924 for 1½ år siden )
Jeg har fundet frem til at jeg gerne vil have en 40" som skal bruges til alm. TV og til at se film på fra DVD og fra min PC, som har DVI udgang.
Måske skal den også bruges til at spille lidt på engang imellem, hvilket jo er fristende med den skærm. hehe.
Jeg har TDC kabel TV så jeg skal vel også have fat i en DVB-C tuner?
Der er jo DVB-T indbygget i de fleste skærme nu?!

Mit budget inkl. vægophæng, kabler osv osv er max 15.000 og gerne omkring 12.000 inkl alt. ( eller mindre )

Hvad er jeres erfaring med skærme til disse formål?
Jeg sidder ca. 3meter fra skærmen i min sofa.

Jeg har set lidt på et Samsung LE-40M86BD men vil gerne høre hvad i har at sige om dette produkt, eller om i kan anbefale et tilsvarende produkt.

Jeg vil ikke handle fladskærme per postordre, da besparelsen bliver til en faliterklæring hvis der skal reklameres over den.
Vil jo helst kunne te mig tosset i butikken hvis skærmen har en fejl.

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig Hilsen Tommy.
Af IvRak
40", DVB-C, max ca. 15.000.

Inden for de rammer, passer Sony Bravia KDL40D3000 perfekt.

Har selv dette fjernsyn, og det er i mine øjne virkeligt et godt apparat.

Den indbyggede DVB-C tuner virker fint hos mig med YouSee (TDC KabelTV) signal, selvom jeg ikke har fået købt kort. Jeg kan se DR, DR2 og TV-2 (kan også tage TCM, og et par info kanaler).

Købte mit for 14000, hos en lokal Expert-forretning, levering mindre end to timer efter køb, hjælp med udpakning og med at løfte det gamle CRT TV ind i et andet rum (vejede over 50 kilo), og sætte det nye op. I mine øjne super service!

Kan få's billigere on-line, men jeg havde de samme reservationer som du har.

Jeg sidder ca. 2,8m fra min skærm, og billedet er virkeligt godt, gammeldags analog TV står fint, afhængig af signalets kvalitet, De digitale står rigtig godt, og billedet fra min DVD, der op-sampler til 1080i eller 720p på HDMI udgangen står meget meget flot, i mine øjne en del bedre end det gjorde på mit gamle fjernsyn.

Der er lavet en test af KDL32D3000 her på siden, hvor der anbefales nogen indstillinger, der giver et flot billede.

Nok reklamesnak. Kig på dette fjernsyn. Der kan jo være ting der gør at det ikke er noget for dig, men til pengene er det nok tæt på det bedste LCD TV du kan få i øjeblikket, det er der vist bred enighed om.
Af IvRak
Så lige at 1920x1080 er et krav, og så duer Sony'en ikke (det håndterer 1080p (24) fint, men panalet er ikke fullHD).

Jeg vil alligevel anbefale dig at tjekke fjernsynet, tror ikke du kan se forskellen på dette TV og så et FullHD apparat på 3M afstand.
Af Beckham
Nu ved jeg ikke hvad der står om 40D3000 på hifipriser, men jeg kan i hvert fald godt skrive under på at det har DVB-C tuner. Har selv modellen og det fungerer glimrende.
Af IvRak
Hifi-priser skulle tage og oppe sig lidt. Fejlinfo er mere reglen end undtagelsen...

40D3000 har DVB-C. Læs testen her på siden, eller tjek Sony's egen info. Bruger det som sagt selv, uden nogen problemer.
Af Qax
Jeres info om Sony´s DVB-C kommer lidt for sent.
Jeg har lige købt en Samsung LE-40M86BDX til 10.999
Skal til at sætte det til nu.

hehe, glæder mig til at se det i aktion.
Af Sims-m
Tillykke med valget. tror du bliver glad for det. Jeg fik selv m87 modellen igår:D

Jeg kan dog ikke finde nogen digitale kanaler på tdc's kabel tv.:( Burde man ikke kunne fange nogen med en dvb-t tuner??
Af Beckham
Nope, du kan ikke fange digitale kabel tv med DVB-T tuneren. Her skal du bruge en ekstern stueantenne eller hvad man nu skal kalde det.
Af IvRak
Held og lykke med dit nye apparat.

Må i få mange gode timer sammen :)
Af Qax
Hej, jeg satte det til min PC som det første igår aftes.
Jeg satte opløsningen til 1920/1080, som jo er det skærmen kan tage.
Der opdagede jeg at alle bokstaver var enten skåret over eller meget forvrængede.
Det var slet ikke som jeg havde forventet det.
Jeg har sat den til via min DVI udgang og brugt en adapter DVI-HDMI og brugt et 10m HDMI kabel.
I starten var skrivebordet helt forkert og "start" knappen var slet ikke synlig.
Så satte jeg skærmen til "just scan" og så kom det hele på plads.

Er der en her der ved hvad der er gjort forkert siden at bokstaverne er helt forkerte?
Jeg kan evt. nappe et billede af det senere.

Indti, videre er jeg delvist tilfreds med skærmen, men resten kommer nok når jeg lærer den at kende.
Skal finde ud af hvordan jeg skifter mellem undersiderne i textTV osv.

ps. jeg venter med digitalt tv, indtil TDC kommer med deres Selector med HDMI ( midt i december, sagde hende i TDC butikken ).

pps. opretter nok et nyt emne med det her, hvis ingen her pt. kan give mig svar på det.

på forhånd tak.

ppps..... Billedet står rigtig flot og der er ingen ret meget jitter og alt det andet som der eller kan være på skærmen, så den del er fuld tilfredsstillende ved skærmen.