Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jannikf
Hej Alle

Jeg står og skal bruge en skærm, der skal være så simpel som muligt.

Den skal udelukkende bruges som infoskærm og skal således ikke indeholde højttalere eller andet halløj. Rammen omkring selve panelet skal samtidigt være så lille som muligt og det er vigtigt at skærmen inkl. opslag ikke er specielt dyb. Udover det må skærmen også godt kunne 1:1 pixel mappe, men det er ikke et krav.

Jeg har før brugt en sort 37" alfaview skærm som passede perfekt, men eftersom de er gået bankerot, så må man jo gå andre veje. Om den skal være 37" er jeg endnu i tvivl om, så 32" kan måske også gøre det.

Prisen må helst ikke overstige 7.000, ja jeg ved det ikke er meget, men kan nok ikke tillade mig at bruge mere. Derfor skal skærmen bare nogenlunde passe til det jeg efterspørger. Er der nogle herinde, der har skærme i tankerne, der ville passe til mine krav?
Af jannikf
Tak for hurtigt svar.

Karvia er ikke noget for mig. Desuden er den alt for dyb. Philips skærmen er mere derhen af, men den er stadig for "rodet" med den grå/hvide ramme omkring den sorte ramme.

Jeg har selv lige nu kigget på Samsungs modeller og synes faktisk jeg har fundet det jeg leder efter.

http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=383392

Den er godt nok 32", men det er muligvis tilstrækkeligt.
Af TYBO
Troede du skrev at skærmen skulle være simpel :)
Af christianmp
med simpel tror jeg der menes design.
Altså at skærmen er uden alt for mange buer, krummelurer og andre dingenoter.

Og features på skærmen ikke nødvendigvis behøver være simple.

Am I right?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Men hvis den bare skal bruges til fremvisning/infoskærm, så vil du nærmest kunne bruge hvad som helst. Man betaler jo for at få de features som M-modellen tilbyder.
Af jannikf
Ja præcic man kan bruge hvilken som helst skærm. Den skal dog bare være pæn og stilren, da folk skal kunne holde ud at se på den dag ud og dag ind. Om M-serien har alle disse funktioner betyder ingenting for mig, den virker bare meget simpel i designet og så er den ikke for dyr. Men hvis i har andre forslag så kom gerne. Det vigtigste er næsten at den er så smal som muligt inkl. ophæng.
Af jannikf
TYBO:
Ja dem har jeg set på, men finder dem ikke simple nok. Der skal kun være en smal ramme omkring panelet. Det går ikke at have en bund som dem.

kskruger:
Ja, det ville faktisk passe fint og så er de billigere end samsungs modeller. Den eneste anke er så bare at det er 40" og det bliver nok for stort.