Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hi alle....

Nu har min reseach ført mig til sidste skillevej......

Hvad skal jeg vælge M86 eller W2000 begge i 46"..??

Jeg kan se den tydeligste forskel i den dynamiske kontrast M86 til 16000:1
og i W2000 i 8000:1...Men er det en markant og betydningsfuld forskel da jeg bryder mig mindre om Samsungs Design med al det Blanke piano crap..:)

Plz .. hjælp mig...jeg har købt W2000 i Bilka men modtager den først d. 24 så jeg kan stadig ændre mit første valg..

Mange forventningsfulde suk
OmmiZZ
Af Rasmusdc
jeg ville ikke røre W2000, skal du have sony så skal du have en af de nye modeller, W2000 har nogle meget slemme clouding issues, HDTV test pointerede disse.

Få M86 paneler har clouding men slet ikke i samme grad

M86 har et væsentligt bedre sort niveau, HDMI 1.3 de nye firmware versioner har 1080P24 muligheder og jeg vil sige et klart bedre billede og mere lysstærkt.

DOG har m86 det ENE problem at man skal ramme en 2000 firmware eller nyere, bare sørg for at få en skærm hvor P7 eller P8 står i serienummeret, så skulle det gerne være en firmware 2000 skærm

ellers kan du få problemer, med f.eks. MOVIEPLUS bug (tro mig du vil ikke have Movie plus slået til), ingen 1080p24 muligheder, problemer med Xbox360 i 1080p, omend det kører fint med pc, den vil bare ikke sluge input.

det er desværre lidt den skærms akilleshæl, at man skal være klar over det med firmwares, det sted det er værst er forretninger hvor udskiftning af skærme er langsom, så som FONA og EXpert, Merlin sælger import skærme, og de plejer at have nye versioner, fordi det ikke er DK modeller.
Af Qax
LE40-M86BDX

jeg har lige købt en M86BDX ( X skulle være den uden børnesygdommene, sagde forhandleren ).

Jeg stod i butikken og sammenlignede min BDX, som jeg købte senere samme dag ( igår ) og jeg er meget glad for at jeg valgte M86.
Det sorte er rigtigt sort og ikke gråligt, som det var på andre skrærme i butikken.
bare sørg for at der ikke er for meget lys i rummet hvis du skal se mørke action film osv. ellers kan den godt lave en del spejling, som ellers er kendt fra plasma TV.
Af Hoxer.DK
Hejsa, nu står jeg selv og skal købe et Samsung LE-40M87BD, så ville jeg bare lige høre om man også skal være ops på firmware versionen på dette tv?

Hvis nu man skal ops på firmware version, ville www.easyshopping.dk være et muligt sted at købe det fra? Da jeg tænker på om modellen har det nyeste firmware hos dem? Og har i erfaringer med PostDK, og forsendelse af tv, da jeg nok vil købe det derfra.

Tak på forhånd, MVH Hoxer.DK