Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Med fare for at der allerede er et indlæg omhandlende mine spørgsmål (har ikke kunne finde det umiddelbart O-O ) vil jeg gerne bede om hjælp til indkøb af en fladskærm til stuen :)

Budgettet lyder på ca. 10.000 kr. - plus - minus.

Jeg kommer til at sidde ca. 3-4 meter fra den eventuelle fladskærm.

Signalet kommer fra parabol.

Hvad jeg har forestillet mig omkring fladskærmen:

God betragtningsvinkel

Godt billede ligegyldig hvilken kilde det kommer fra

Godt med tilslutningsmuligheder - Scart, HDMI ect.

På forhånd tak :)

/VH

Anders
Af TYBO
Du beskriver ikke noget om du vil have PC sluttet til så jeg vil umiddelbart sige Panasonic PX70....i 42" udgaven.
Af niemann
jeg har købt en philips 37PFL7562D til 10.000 som jeg er meget tilfreds med. Det er også en utrolig flot skærm, og størelsen passer og fint til 3-4 meter:).. billedkvaliteten er også i top, og den eneste fejl er sådan set at den mangler et vga stik:).. købte den for en måned siden, så den er måske faldet lidt i pris:)..
Af ViAm
Hej igen.

Nu har jeg så været ude og se PX70 42" "live", og jeg må sige jeg er imponeret!

Skærmen stod til 11.999 kr. - er det en god pris ?

Han sagde, at de var til at snakke med mht. prisen, men folk gerne ville betale fuld pris, da skærmen var i restordre ?!

De skulle have 1200 kr. for et vægophæng - det må da også, kunne gøres billigere ?!

/VH

Anders
Af red_martians
Tapeconnection har den til 10988kr.
Men så absolut en rigtig fed skærm, har den selv i 37" og den står godt, og den står bare bedre og bedre jo bedre signal den får. Den er reelt stadig konkurrencedygtig med full-HD-signaler mod full-HD-skærme.
Det var mit valg og har ikke fortrudt det mindste. og giv den så en HD-DVD-film og man vil aldrig skifte den ud for noget... og jo, måske panasonic PV/PX700 :-p

Angående vægbeslag skyldes det, at fjernsynet er et plasma, og kræver langt kraftigere vægbeslag end LCD-skærme, pga. den høje vægt fra glasset. Gode vægbeslag til plasma ligger generelt i den prisklasse(ca. 1000kr) og LCD-skærme ca. det halve.
Af TYBO
Den kan jeg gøre billigere:
http://www.shopitonline.dk/product_card ... TH-42PX70E
De er E-Mærket godkendt så de skulle være ok.
Ellers brug denne pris til forhandling.

Beslag fåes til 250kr i haraldnyborg. Bruger det selv derhjemme og det er overraskende godt til prisen.
Den kan klare op til 60" :)
Af ViAm
Det blev så en PX70 42" :)

Jeg er sådan set rimelig tilfreds, men......

Midt på skærmen har jeg lagt mærke til lodrette striber. En gang imellem er der også bogstaver, der kører i baggrunden.

Generelt synes jeg billedet er kantet - pixeleret ?

Jeg har læst lidt om: http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... 20723&PN=1

Men jeg synes ikke, det minder om det...

Håber nogen har erfaringer med dette problem - og en løsning ::l

/Anders
Af ViAm
Kan det evt. skyldes, at det er et billigt scart kabel der bruges ?

Det går fra min parabol receiver til Tv'et...

/Anders
Af tosa
Det har ikke noget med de skygger at gøre. Det var et problem der kun er set på pioneers 427 modeller (vist nok fra slutningen af 2006).

Mht. pixeleringer lyder det som om signalkvaliteten er ringe. Du kan eventuelt prøve med HDMI kabel mellem parabol receiver og TV, hvis der er HDMI udgang i receiveren.
For mig er der nogle gange MEGET stor forskel mellem det analoge signal (når min selector er slukket), og det signal jeg får gennem selectoren (ved sammenligning på samme kanal).
Nu er jeg lidt usikker, men jeg mente, at alle parabolreceivere i dag var/er med DVB-S tunere i. Hvis det ikke er det, og din receiver ikke er det, vil du helt sikkert kunne få meget ud af at skifte receiver til en med DVB-S (det svarer til en selector, men er beregnet til signaler fra sattelit/parabol). Hvis der er HDMI udgang i din parabol receiver, er den med ret stor sandsynlighed med indbygget DVB-S tuner med HD også, og så er der ikke grund til at skifte.

De lodrette stirber og bogstaver lyder som en fejl i TV'et (uden at jeg skal/kan gøre mig for klog på det). Det er ikke noget jeg har oplevet eller hørt om før.
Af ViAm
Hej Tosa.

Der er desværre ikke HDMI udgang.

Har du erfaringer med kvalitetsforskel på scart kabler ?

/Anders
Af tosa
Nej. Til min selector bruger jeg bare det kabel der fulgte med.

Men jeg har da hørt det vil være bedre med gode scart kabler også. Dog tror jeg da ikke det betyder alverden med et bedre scart kabel, medmindre der er en decideret fejl i dit nuværende.

Jo, faktisk havde jeg/vi engang for mange år siden et scart kabel til overspilning af videofilm (til at starte med var det mellem betamax og VHS ;) )
Men det kabel skabte af en eller anden underlig grund et signal til en radiostation der hed Radio Moskow. Så i finalen i filmen Bloodsport med van Damme kom der en møgirriterende voice over med "this is radio moskow - bla. bla" - så det kan da skabe et eller andet forkert med et skidt scart kabel.
Super godt at høre at du er glad for skærmen. :) Jeg har selv lige bestilt, men er lidt i tvivl om det skal være 42PX70 eller 42PX7. Der er trods alt en pris forskel på ca. 5000kr.

Er der nogen der kan svare mig på hvad er bedre ved PX70 ift. PX7?

Mvh.
Venom
Af All_In_Venom
Jeg kan se at PX70 kun koster 800kr mere end PX7. Så er det problem løst :)

Nu er spørgsmålet så om det skal være :

42PX70

42PC70E

42PX70EA

Prisen er ca det samme, men jeg kan simpelthen ikke se hvad forskellen skulle være.
Hvilken model er den bedste?

Pft.
Venom
Brugeravatar
Af azrael
Jeg tror aldrig jeg har hørt om en PC70E, så du tænker nok på en PX70E. Alle (nord)europæiske modeller hedder noget med 'E' til sidst, så en PX70 og en PX70E er identiske. Det mener jeg også gælder for en PX70EA. Det er en betegnelse, der er dukket op fornylig, men jeg ved ikke helt hvad A'et dækker over.

Ved sidste generation introducerede Panasonic serien PV60EH, hvor EH modellen var identisk med E modellen, men kom med den såkaldte H-sokkel (tidligere kom Panasonics plasma-tv helt uden sokkel eller beslag).

Du gør i al fald ikke noget dårligt køb hvadenten du vælger den ene eller den anden model. Jeg ville snarere advare imod f.eks. PX7 fremfor PX70.