Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dylf
Hej alle

Jeg er blevet anbefalet at hoppe herind og stille spørgsmålet da det nok er her folk ved mest omkring fladskærmsTV... ;)

Vi er huset studerende og har et oldgammelt tv der har et tv der er stået af og nu skal vi jo så have et nyt. Desværre har vi kun lige omkring 3500 til rådighed til at købe fjernsyn for.
Kan det overhovedet svare sig at købe et fladskærmsfjernsyn til de penge, og i givet fald er der nogle mærker/butikker man skal gå langt uden om?

Vi vil sætte utrolig stor pris på hvis der er nogen der har lyst til at hjælpe os med at finde det vi leder efter. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej. Til 3500 kr. bør du nok kigge i den blå avis efter et brugt CRT TV. Du kan måske endda få et nyt til den pris, men et fladskærms-TV i den prisklasse vil ikke blive en god oplevelse.
Af dylf
Problemet ligger jo i det er et fjernsyn der nærmest kun er "midlertidig". Vi er bare nødt til at gå på komprimis med kvaliteten. Stod det til mig så ville vi nok bruge 10k på det, men det er økonomien nok først til når vi begge er færdige.
Kan det slet ikke lade sig gøre at "rate" de billige sådan der er nogen der bare er sådan nogen lunde??
Af TYBO
Elgiganten har en 26" Toshiba til 3299 i denne uge.
Hvis I kan gå lidt over kan i få en 32" for lige under 4000.
Af dylf
Det var noget i den retning jeg kikkede på, altså skulle det ske at være lige under 4k så går det nok. Men er der et sted hvor man kan se kvaliteten... altså ud over at gå ind i butikken og se på den?
Af TYBO
Du skal nok i de store supermarkeder for at finde en skærm på slagtilbud til denne pris.
Hold dig til en skærm og er nyere på markedet og har et mærke som du kendte på forhånd inden du gik ind i butikken.
Af teamet
Jeg står i samme situation som dig, men jeg kiggede lidt på qxl over en periode, og fik fat i et 5 år gammelt panasonic 32" widescreen til 500 kr inkl tv-møbel. Det er et pænt billede og jeg er blevet rigtig glad for det. Og for 500 kr kan det jo skiftes ud når det passer..

Der er en masse der brænder inde med crt skærme i øjeblikket
Af POPPER
køb en tv tuner til pc'en og brug den i stedet, det er nok den billigste lappeløsning

:)
Af sorenrode
Jeg har lige købt et 26" Toshiba 26A3000P til kr. 3.299 i El-elefanten, og det er ganske ok - især i forhold til mit gamle 14" tv!

Men jeg kan ikke få min kombi VHS/DVD (Philips) til at virke - der er et scartstik mellem den og tv'et, og der kommer bare ikke billede på?!?!
Af Malone
har du prøvet at trykke på AV eller symbolet 'en firkant med en pil ind i' ? :p
Af sorenrode
Ja, jeg har prøvet begge scart-stik bag på tv'et, cirkel med pil ind i (hvor der var 5 forskellige indstillinger) og en indstilling i menuen - alt uden resultat!