Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Danse
Nogen der har erfaringer med dette fjernsyn?

Jeg overvejer at købe dette fladskærms fjernsyn af flere grunde:

1. Jeg har set det i El giganten til 8999,- hvor jeg var yderst tilfreds med billedet.
2. Derefter har jeg fundet fjernsynet til 5999,- hos pixmania, som jeg næsten synes er helt mistænkeligt billigt..?
3. Ud fra hvad jeg ved af specs har den de specs der er tilfredsstillende... (8 ms og høj kontrast forhold omkring 8000:1) Dog kan jeg se at den har DVD-T tuner, som jeg mener jeg ikke kan bruge til noget når jeg modtager TV-signal gennem kabelTV...?

Er jeg på rette spor med dette køb?
Håber nogen kan hjælpe?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Uanset hvad pixmania sælger den til, så skal du ikke købe den hos dem. Du får ikke dansk garanti idet firmaet er placeret i Frankrig og reperationer skal ske ved at sende TVet retur til dem.
Af Danse
Er der så nogle gode danske sælgere man kan kigge hos? Troede egentlig pixmania var danske siden det var .dk, men nu kan jeg jo ikke være sikker mere... ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pixmania er desværre fransk og har en af de dårligste anmeldelser på edbpriser.dk hvis du tjekker deres barometer. De har været i nyhederne flere gange pga. deres dårlige service.

En sælger med E-mærket har oftest en nogenlunde service, selvom bestyrelsen bag E-mærket er lidt svage til at smide forhandlere ud af deres "klub" hvis de ikke opfører sig pænt. Getmore har f.eks. lige mistet deres E-mærke pga. dårlig kundeservice.
Af Danse
Hvordan finder man E-mærkede virksomheder? for har kigget rundt på Wupti og de er ikke e-mærkede... kan det passe?

Jeg har derudover fundet et par andre glimrende bud på fladskærme, som jeg gerne vil forespørge mig lidt om:

1. Jeg har set et Samsung Le32R88BDX igen i elgiganten til ca. 9000, og igen meget tilfreds... Dog er det ikke til at finde på nettet, og 9k er for meget for mit budget, men kan finde et fra deres R86 serie... hvor meget forskel er der på de to? umiddelbart ser specs ens ud...
2. Derudover har jeg undersøgt et billigere samsung LE32s62, igen set i elgiganten til 5999,-... erfaringer med dette, noget billigere TV? Hvor meget mister jeg foreksempel i mørkefremstillingen i skiftet fra 3000:1 som dette TV har i kontrast og til de 8000:1 som det dyre har...?

Kan være jeg skal starte en ny tråd?
Af storlaks
Hej, har selv kik på samme TV, fås hos Fleggaard for kr. 6.999 og hos en forhandler i Herlev med det hedder noget med 123 et eller andet fandt det via Pricerunner, der er mulighed for afhentning pris ca. 6400,-

mvh.

Søren
Af Danse
Samsung Le32R88BDX ? eller?
Af Maestro
Lidt offtopic.

Det sjove ved Pixmania er, at det faktisk er ejet af Dixons Group, som blandt andet driver Elkjøp, Elgiganten, Gigantii, Elding, PCworld og et par andre kæder på det britiske marked.

;;)
Af Danse
yakken skrev:Der findes en officiel liste over alle forhandlere i Danmark der har E-mærket her:
http://www.emaerket.dk/
Kiggede også lidt på denne liste... synes bare den var lidt dum.. men det vil sige Wupti ikke er e-mærket?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis de ikke er på listen, så har de ikke E-mærket.