Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af princip900
Hvad siger i til det her fjernsyn er helt grøn, men har ikke lyst til at købe noget egentligt er noget lort. Derfor søger jeg hjælp hos jer.

Håber i kan hjælpe.
Synes i ikke det er godt må i meget gerne komme med alternativer i nogenlunde samme prisklasse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får hvad du betaler for. Når et 42" plasma TV fra Pioneer koster ca. 20.000 kr. så kan du naturligvis ikke få samme kvalitet fra et TV til 7000 kr. i Aldi.

Når du derfor betaler for et af de billigste 40" TV på markedet, så får du også et af de billigste 40" TV på markedet. Dermed ikke sagt at du ikke vil være tilfreds med billedkvaliteten, men du bør nok ikke forvente en billedkvalitet der vender alt for mange hoveder.
Af Cream
Jeg købte det fjernsyn fra Aldi da den samme model var til salg sidst (og samme pris).

Og jeg er rigtigt godt tilfreds med det, billedet er pænt (med en digital tuner). Det har gode muligheder for at sætte det direkte til PC'en via VGA kabel (så man kan bruge den som "PC Monitor" og få max udnyttelse af pixel opløsningen)

Det eneste jeg ikke syntes spiller så godt er "softwaren", menuerne kunne være mere brugervenlige, og dets picture in picture funktion er besværlig at bruge, ligeledes er det ikke specielt godt til at vise 2 billeder ved siden af hinanden. (fx. det andet 40" tv jeg har fra aldi, er omkring 8 mdr gammelt, og det er langt bedre til picture in picture, og 2 billeder ved siden af hinanden.

Medion TV'ene har en masse gode tilslutninger du ikke altid finder på andre TV, så som netop VGA indgang.