Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AkilleuZ
Hej

Jeg er helt ny på dette område og håber jeg kan få lidt hjælp her inde med at finde den rigtige skærm til mit brug.

Det jeg søger er sådan set en fladskærm der primært skal bruges til at se TV på, men også netsurfing.

Grunden til at at jeg gerne vil have en computerskærm til at se TV på er at den skal stå i vores sove værelse som også er vores kontor, og vi vil gerne være fri for at have både LCD tv og computerskærm.

Jeg søger en computer skærm på 22" og som har rimelig god betragtningsvinkel. Prislejet er omkring 2000kr. Håber det er muligt (B

Med venlig hilsen

AkilleuZ
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle 22" i dit prisleje (og også alle andre størrelser i det prisleje) er desværre TN paneler og deres karakteristika er dårlige betragtningsvinkler generelt. Det er dog blevet bedre siden de første fladskærme kom på markedet, men hvis du betragter skærmen nedefra, så vil billedkvaliteten hurtigt blive meget dårlig. Dette er ofte tilfældet i soveværelset med mindre du kan få monteret skærmen så den tilter nedad mod sengen.

Du kan derfor ikke finde nogen skærme der har samme fordele som PVA, MVA eller S-IPS til de penge. Der er desuden ikke så mange 22" modeller der ligger så lavt som 2000 kr. så dit udvalg er nok i forvejen ret begrænset. Du kan eksempelvis søge på 22" skærme under 2000 kr. på EDBpriser og se hvad der kommer frem.
Af AkilleuZ
Mange tak for input. jeg har overvejet en 20" men jeg kommer nok til at være 3-4m fra den og synes måske det bliver lidt for småt.

Hvis jeg nu vil ofre 2500 kr. er der så flere muligheder?

En af mine kammerater har købt en Samsung 206BW, og han bruger den på samme måde som jeg vil komme til, han oplever dog ikke de store problemer med betragtningsvinkler, er der forskel på 20" og 22" modellen når man kigger på panelerne?

Jeg har læst meget om denne skærm og om "pixel-lotteriet" er der andre skærme i denne prisklasse jeg skulle tage et kig på?

Hvis i nu fraråder mig 22" til mit forbrug, hvad skal jeg så lede efter? Jeg synes det er svært, så jeg værdsætter jeres tid.

Med venlig hilsen

Thomas Grau
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
206BW og 226BW er stort set identiske, men om panelerne i de to skærme er udsat for samme turbolens ved jeg desværre ikke. Som du måske kan læse af nogle af de mange andre tråde om 22" skærme herinde, så er HP W2207 også meget populær. Den kan desuden tiltes fremover så du undgår problemer med betragtningsvinklerne.

Alternativt kan du se på Dell 2007WFP som ofte kan fås for ca. 2600 kr. hvis man ringer og spørger pænt. Den har et S-IPS panel som ubetinget har de bedste betragtningsvinkler overhovedet. Men den er kun på 20".