Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Jeg har lige anskaffet mig et 55” AF8 - virkeligt et lækker tv! Udskiftet med et gammelt Panasonic G20. Oplever dog desværre nogle “problemer” med tilslutningen af mit Apple TV 4K!

Når jeg skifter HDMI-portenes indstilling til "HDMI Forbedret”, som i beskriver i jeres test at man skal for at kunne benytte HDR på HDMI 3 og 4, oplever jeg at billedet bliver mere mat og gråligt! Det ses straks ude på ATV'ets "homescreen".

Andre der oplever det samme, med tilslutning af Apple TV?

Kan se at TV’et registrerer at det er HDR, samt at Apple TV’et også er indstillet til dette også. Dette er især også synligt i Netflix app’en (på Apple TV) med Dolby Vision indhold. Her er alt meget gråt og farverne meget matte. Det er ikke fordi jeg er vant til at se på oversaturated farver, er faktisk meget til det naturlige look, men det her grå look virker underligt.
Torben Rasmussen skrev:Først skal du lige sikre dig, at ATV er indstillet rigtigt:
Gå i Indstillinger og Video-output. Sæt derefter interfacet til 4K SDR (50 eller 60 Hz) og ændr "Match indhold" til "Til" på begge options.
Fedt tak for det, nu ser det bedre ud. Havde slået "match indholdet" til på begge options, men havde ikke prøvet at hovedmenuen altid skulle starte på SDR.