Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

vil gerne sætte min bærbare til mit 40 tommer Sony D3000 og det går også fint i starten men lige efter Windowslogoet har været der "hopper forbindelsen af". Er det noget med opløsning eller???

VH Martin
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, det må skyldes opløsningen. Der er nogle opløsninger som skærmen ikke understøtter. Hvis du har en almindelige PC skærm tilsluttet normalt, så prøv at start computeren op, sæt opløsningen til noget á la 1024x768 og sæt derefter din Sony D3000 til igen.

Den optimale opløsning er 1360x768, men det er ikke sikkert du kan vælge denne, når du har en almindelig skærm sluttet til. Om ikke andet kan du dog gå ind og vælge denne, når Sony Tv'et er tilsluttet (det kræver muligvis at du genstarter).
Af martin sim
Mange tak for det hurtige svar Rasmus :)
Af TYBO
Fedt jeg prøvede det samme med min Toshiba.
Jeg startede mit tv op i 1680*1050 og der kom flimmer...jeg var overrasket over at den overhovedet kunne vise hele skærmen da den ikke er full hd.
Jeg ændrede så opløsning til 1280*1024 og prøvede så igen men kom aldrig mere ind i windows med den....prøvede alle mulige opløsninger men ens for dem alle var at jeg kunne se starten i boot men når den kommer ind i windows står den bare og blinker med PC VGA.

Gør det noget at sætte den til DVI porten på GFX kortet og så med en konverter over i VGA?
Senest rettet af TYBO 27 sep 2007, 12:55, rettet i alt 1 gang.
Af martin sim
Hej igen

Det virker sgu stadig ikke. Jeg ser også kun starten af Booten og så slukker tv´et simpelthen fordi signalet ryger..

ØV ØV ØV

Andre forlag Rasmus????

Vh Martin
Af TYBO
Lyder til at du har samme problem som mig...sig til hvis du finder en løsning.
Evt. tjek Hz.
Af martin sim
hej

Prøv at boote op og sæt den til og tryk så på "FN" og F5 på samme tid. Evt F4 det skifter lidt fra model til model.
Af Monz
Jeg ved ikke hvilke opløsninger du kan sætte dit gfx til på din bærbare, men har du prøvet 1280x720.
Den funker fint på min, og det er jo egentlig også D3000's "naturlige" opløsning..