Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kokken31
Ved godt det har været op og vende før, men har bestilt en Panasonic 42PV70E............og har lige fået et godt tilbud på en ps3, vil primært bruge den som afspiller, men har en knægt på 12 som nok vil give den gas med at spille på den og vi taler 5-6 timer i træk.
Er godt klar over at de første 100 timer skál der næppe spilles men herefter kan plasma skærmen holde til en 5-6 timers spil i træk?
Af UTT
jeg er personligt også meget interreseret i dette spørgsmål så det ville være kanon hvis nogle af de folk som normalt er vilde med at anbefale dette tv lige ville belyse dette.
Af tosa
Uden selv at have testet det (har selv en PV70, men ikke nogen konsol) har jeg hørt tale om 48 timer med samme logo/billede for at få decideret burn-in.
Der kan vel forekomme retention efter 5-6 timer (som sagt er det ikke testet, men jeg kan da høre en ven, som har en PX70, som han nogle gange gamer en del xbox 360 på). Men retention er jo noget der går relativt hurtigt væk. Ellers man kan køre den DVD der kan downloades på Recordere.dk til burn-in wash (som vel egentligt er egnet til retention).

Men jeg har endnu ikke hørt om nogen der har oplevet decideret burn-in på deres 10g panasonic skærme. Der har været rapporteret retention, men ikke burn-in. Og efter de første 100-200 timer bør "problemer" med retention være markant reduceret. Efter længere tid er chancerne jo endnu lavere.
Af UTT
Lyder kanon, jeg var bange for at det var sådan at man hele tiden skulle passe på hvor lang tid man holdt sig til en kanal / spil med statisk Ui, Da jeg mener at under 5 timer ville det blive træls hvis man skulle frygte burn ins.
Har lige bestilt dette tv så nu glæder jeg mig bare til at få den kørt til og så i gang med at se noget film.
Af red_martians
Vi har en kørende konstant på arbejde, med biograf-film.. dvs. sorte bjælker for oven og for neden.. Vi fik først reelt burn-in efter 60-70timer. og det var virkelig småting.. selvom de sorte bjælker stod skarpt, var burn-in nærmest en underlig flydende masse uden nogen skarp afgrænsning.
Vores Pioneer 427 stod helt hen i vejret i forhold til, og var med et virkelig grimt burn-in.