Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kamse
Jeg tror overskriften siger det hele, men ellers er jeg på udkig efter et 42" TV og max pris er 12k (gerne mindre). Jeg har svært ved at bestemme mig for om jeg har brug for full HD eller kan "nøjes" med plasma. Jeg er lidt skræmt af, at kun kunne bruge 1024x768 ved plasma skærme, da jeg nok kommer til at bruge computeren på tv'et en gang i mellem, til spil.

Jeg har et par stykker i tankerne, men jeg vil gerne høre hvad i vil anbefale først.
Af Fellix
Har du prøvet at kigge i Hifiklubben? Ved de har nogle Samsung skærme m.m. i den prisklasse og størrelse

Hifi-klubben
Af tosa
til 12K (eller derunder) vil jeg anbefale Panasonics skærme. Der er flere forskellige, og der er forskellige priser, men deres 42" skærme fås ned til ca. 9000 for deres 42PV70 og opefter alt efter hvilken skærm du ønsker. Hvis du skal haev full HD, skal du op i en PZ70, men de koster lige over 14.000 iflg. hifipriser.

Men til under 12K er Panasonic's plasmaskærme dem der giver det bedste billede. Og generelt set er det også de skærme der leverer det bedste billede til prisen.

Hvis du vil bruge skærmen til at konnecte til din PC for at spille, kan det måske godt være du skal have en anden skærm. Men ville en bedre monitor så ikke være at foretrække i stedet??