Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jobbi
Jeg vil gerne købe et fladskærms tv. Jeg forlanger ikke så meget af det ud over det skal kunne se kabeltv, sluttes til min bærbar så jeg kan se film der ligger på den, og at det skal kunne sluttes til et anlæg så jeg kan høre fra andre højtalere. Og så skal det være 40" eller over. Til en relativ lav pris.

Men min mor siger at hun har hørt noget om at der kommer noget nyt teknologi om 1-2-3 år som gør at det vil være spildt at købe et fjernsyn nu. Men andet ved hun ikke. Altså om det er mht. skærm, eller kanal modtagning eller noget somhelst.

Så hvis der er nogle så kan give mig nogle råd omkring hvad der er smart for mig at gøre så skriv endelig. Ved ærligtalt ikke rigtig meget om sådan noget, så jeg tænkte jeg ville gå til nogle som ved noget om det :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der kommer altid noget nyt, men noget ligefrem revolutionerende skal du ikke regne med. SED var spået til at komme frem i løbet af 2008, men den teknologi kan vi vist godt skyde en hvid pind efter - den er syltet i formaliteter og kommer næppe til at se dagens lys imens den stadig er "hot".

Du kan sagtens vente på at der kommer nye og bedre skærme, men sådan vil det altid være. LED belysning er så småt begyndt at titte frem, men igen så er der ligeså mange ulemper ved denne teknologi som der er fordele, så dér er der måske heller ikke noget at komme efter.

Køb når du har pengene og behovet for noget nyt.
Af Jobbi
Okay så er det vel bare den gamle mor der advare mod at bruge penge? O_O
Men jeg har læst lidt rundt omkring om et laser tv som slår de gamle slags af banen. Og om at de vist også var spået til at komme i 2008.

Altså kort. Jeg ved at der jo altid vil komme bedre modeller og sådan, men det jeg vil vide er om der vil komme noget nyt som giver en god grund til at vente et par år med at købe et tv.

Grunden til at jeg har det sådan er at jeg nok har en del studerende år foran mig hvor jeg nok ikke har råd til de store udskiftninger :)

Og forresten tak for det super hurtige svar.
Af pana man
Mitsubishi skulle lancere deres laser tv omkring jul, der skulle slå alt, 1/3 strøm forbrug af plasma, dobbelt så klart billed, osv.
Mvh Pana man

P.S. Mitsubishi` video maskiner er også det bedste jeg endnu har haft.
Af Dr.squat
yakken skrev:Der kommer altid noget nyt, men noget ligefrem revolutionerende skal du ikke regne med. SED var spået til at komme frem i løbet af 2008, men den teknologi kan vi vist godt skyde en hvid pind efter - den er syltet i formaliteter og kommer næppe til at se dagens lys imens den stadig er "hot".

Du kan sagtens vente på at der kommer nye og bedre skærme, men sådan vil det altid være. LED belysning er så småt begyndt at titte frem, men igen så er der ligeså mange ulemper ved denne teknologi som der er fordele, så dér er der måske heller ikke noget at komme efter.

Køb når du har pengene og behovet for noget nyt.
HØRT man kan altid blive ved med at vente på noget nyt og noget bedre, det vil der ALTID være,
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Laser-TV er bagprojektion. Det kan godt være at de har gjort noget ved denne teknologi siden den sidst viste sit grimme ansigt i DK, men det er altså ikke en fladskærmsteknik.

Laser-TV er også diskuteret i vores panelteknologi-sektion her i forum.
Af TYBO
Hvis du ikke er vildt kritisk så kan du roligt købe de billige skærme.
Jeg har lige købt et discount TV (42" til 6000kr) og jeg er godt tilfreds med resultatet.
Jeg synes ikke der er den vildt store forskel i billedet på denne og de dyre og i hvert fald ikke noget som jeg vil give det dobbelte for.
Mit bud er at du kan få en rimlig lækker 42" til 7000-8000.
Husk når du studere og evt er flytte hjemmefra så suger de store skærme en del mere strøm end de små...så du må overveje om det skal være 37" + ketchup oven på pastaen eller uden ketchup til din 42" :)
Af Jobbi
Uden ketchup og 42" it is!!! O_O