Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af latitude
har i set det tv som sælges i elgiganten?

er det et fornuftigt køb?

MAT42LW507E. Rigtig flot 42" LCD-tv HD-RDY fra Matsui.
Her er skærmen til den prisbevidste forbruger. 3D
Kamfilter og Trident billedbehandling sikre dig flotte og
skarpe billeder. 1000 S. tekst-tv, 2 x scart, HDMI og
Component.

[img]http://peecee.dk/uploads/0907/mats.jpg[/img]
Af TYBO
Har en kammerat som har det...det er ikke toppen af poppen men han er godt tilfreds.
Af TYBO
Det er vel ca. det samme...svenske pappenge er jo ikke så meget værd.

Jeg tror lige jeg smutter ud og ser på den.
Af TYBO
Nå...de havde 1 tilbage i Vejle.
Den købte jeg så...så skal jeg bare hjem og prøve den af.
De har 11 tilbage. i DK
Af kskruger
Når du får tid, så må du gerne skrive tilbage og fortælle hvad man får for små 6000,- for et 42" tv.

Mvh
Kenneth
Af TYBO
Har lige sat det til og rodet lidt med det.
Jeg er overrasket over hvor godt billedet er.
Den analoge tuner er i hvert fald rigtig god.
Alt er slået fra per default f.eks. ekstra bass i lyden og farverne skulle lige stilles.

Man kan sætte en subwoofer til.

Synes faktisk at billedet er en del bedre end min 37" Thoshiba.

Kontrasten er 1:1600 og ikke 1:1200 som står i kataloget :)

Alt i alt...hvis man mangler et fedt TV til stuen til billige penge så er det et kanon tilbud.

Der er dog kun 1 HDMI port men man kan jo bare købe dem som tilbehør hvis man får brug for flere engang.

Personligt købte jeg den da jeg ikke gad mit CRT i stuen og lige PT ikke gad skyde for mange penge afsted på et fedt TV.

Dette skal bare holde 3-4 åg og så kan jeg købe et fedt et til denne tid og sælge denne med et minimum tab da den har været så billig.

Elgiganten giver jo 30 dage som man kan prøve TVet og så kan man returnere den. Men denne skal ikke returneres.

Der er endda vægbeslag med i prisen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
At sælge en 32" LCD skærm om 4 år bliver, uanset mærke, med et betydeligt procentvist tab. I kroner og ører er det selvfølgelig ikke det samme som hvis TV'et havde kostet 15.000 kr. fra nyt, men du får nok ikke ret mange ører for den om 4 år. Blot så du ikke bliver alt for skuffet til den tid.
Af TYBO
Tabet er nok mindre end hvis jeg havde købt en tilsvarende til 12000 :)
Nu er det heller ikke en 32" men en 42" jeg har købt.

Tvivler på at de kommer ret meget under de 5000...men kvaliteten bliver nok endnu bedre.
Brugeravatar
Af latitude
så er jeg også hoppet på den :)

det var dog som om elgiganten ikke var specielt interesseret i at sælge den til mig :s :s :s jeg henvendte mig til en sælger... han stod og gloede i et blad.... han talte kortvarigt til mig og så skred han bag en dør ;;) ;;) ;;) så fik jeg fat i en anden sælger.... :p
jeg fik nu både tilbudt et væsentligt dyrere tv, med påskudet at billedet skulle være bedre.... samt prøvede han at pådutte mig en forsikring som dækker cola skader hvis jeg spilder det over fjernbetjeningen.... har sagde at en ny fjernbetjening koster 1500kr :p :p :p ( en universal fjernbetjening koster 50kr hehhehe) og mange andre grunde såsom at forsikring dækker hvis flyttemændende taber det (som om de ikke er forsikret).

nå...billedet ser ud til at være ok, men noget grynet??
hvordan skifter man opløsning på skærmen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvordan "skifte opløsning"? Skærmen har jo et fast antal punkter - dem kan du ikke lave om på.

Hvis du mener via computeren, så bør du altid køre med den opløsning der passer bedst muligt med antallet af punkter på skærmen.
Af TYBO
En 42" LCD vil jo altid være lidt grynet med analogt signal hvis du står helt tæt på.
Men hvis du f.eks. 2 meter væk synes jeg det er helt fint.

HAHA hvis den remote nogen sinde kommer til at koste 1500kr er man da blevet taget alvorligt hårdt i røven.

Den er ikke mere end 20kr værd.

Finder også en fed universal remote senere.
Brugeravatar
Af Erroneus
Nu har man aldrig kunne tage sælgere sådan nogle steder seriøse :)

De skal jo sælge lige fra kaffemaskiner til bærbare, så derfor er det de færreste sælgere som har ordenlig forstand på alle områderne.
Af Dr.squat
latitude skrev:så er jeg også hoppet på den :)

det var dog som om elgiganten ikke var specielt interesseret i at sælge den til mig :s :s :s jeg henvendte mig til en sælger... han stod og gloede i et blad.... han talte kortvarigt til mig og så skred han bag en dør ;;) ;;) ;;) så fik jeg fat i en anden sælger.... :p
jeg fik nu både tilbudt et væsentligt dyrere tv, med påskudet at billedet skulle være bedre.... samt prøvede han at pådutte mig en forsikring som dækker cola skader hvis jeg spilder det over fjernbetjeningen.... har sagde at en ny fjernbetjening koster 1500kr :p :p :p ( en universal fjernbetjening koster 50kr hehhehe) og mange andre grunde såsom at forsikring dækker hvis flyttemændende taber det (som om de ikke er forsikret).

nå...billedet ser ud til at være ok, men noget grynet??
hvordan skifter man opløsning på skærmen?
ja det er utroligt som de prøver at prakke den forsikring på os, jeg kan huske jeg var nede i Fona og købe PS3 så ville han ha jeg skulle tegne en ekstra forskring til 1600 kr!!! jeg gav 5000 for PS3´eren, han blev nærmest ubehagelig da jeg sagde jeg ikke ville ha den forsikring, han begyndte at sige at jeg havde 2 års garanti på den, men det første år dækkede fona kun hvis den gik i stykker, hvis den gik i stykker efter det første år og stadig indenfor de 2 år så skulle JEG påvise at fejlen var på PS3 da jeg havde købt den, JAJA tro på det kammerat, loven siger 24 måneders garanti, jeg skal sgu ikke påvise en skid, går den i stykker efter 23 måneder så skal de bare lave den eller gi mig en ny, de sælgere har fandeme hul i hovedet hvis du spørger mig