Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa!
Efter mange overvejelser vedr. valg af skærm har jeg besluttet mig for at gå efter en 24" ws da opløsningen på 1920x1200 er for lækker :-)

Jeg har nu indsnævret kandidatfeltet til at bestå af 2 skærme:

- BenQ FP241W
- Dell™ UltraSharp™ 2407WFP-HC (forudsat at jeg kan få den handlet ned i de ca 5700 kr som den tidligere har været solgt til).

De er valgt da mit budgetloft er på 6000kr. (Bye bye Eizo m.fl.). Jeg skal bare lige ha helt styr på:

Er der nogen der kan bekræfte at begge skærme understøtter 1:1 pixel mapping via både den analoge og digitale indgang.

Er der nogen væsentlige forskelle jeg skal være opmærksom på? Paneltypen er jo den samme og mht designet synes jeg det er hip som hap hvilken jeg vælger. Skal bruge skærmen til lidt af hvert - herunder film mere end spil. Det kommer også på tale at tilslutte en Xbox360.

--
Bedste hilsner
Jakob
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
1:1 pixelmapping til hvilket formål? Din Xbox kan ikke køre i 1920x1200 opløsningen, så hvad er det der skal vises ved 1:1?

Alle computere kan køre 1:1 - det er idéen med at have en skærm dedikeret til computermarkedet ;)
Af Trap26
Det jeg mener er at hvis jeg fodrer skærmen med et 16:9 signal f.eks. 1080i eller 1080p fra en Xbox / PS3 / HD-DVD afspiller, så er jeg ikke interesseret i at skærmen strækker billedet så det passer til skærmens 16:10 opløsning. Jeg har læst rundt omkring at det er hvad nogle skærme gør. Mht Benq FP24W så skulle det være fikset i den seneste firmware, men det kunne være rart at få det bekræftet.

Hvis der er noget jeg totalt har misforstået i ovenstående, så lader jeg mig selvf gerne korrekse :-)

--
Jakob