Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Elnif
Jeg står og skal til at skifte fra alm. tv til fladskærm. :) Jeg havde tænkt mig Panasonic 50 Z700E. Jeg var ude og tjecke markedet og hos 2tal fraråede de mig at købe så stor skærm? :(( . De mente ikke jeg ville kunne følge med til at læse teksten?(Hvis det var tekstet)
Jeg ville få ondt i nakken af at forsøge at følge med på så stor skærm?
Er der andre der har hørt om dette? eller er det noget sludder?
Jeg skal sidde ca. 3,5 meter skærmen.
Senest rettet af Elnif 15 sep 2007, 06:15, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil anbefale dig at få set en 50" i virkeligheden i stedet. Det er svært at sige hvad du vil synes om så stor en skærm, for det er jo ret personligt hvad man synes om. Rent opløsningsmæssigt er du dog ovre i noget af det rigtige og du skal endda tættere på for at få det fulde udbytte af opløsningen.
Af TYBO
Sikke noget vrøvl (Til ham i butikken)....så stort er 50" heller ikke.
Har en kammerate som har en 50" og sidder ca. 2½ meter fra den....det er fino
Af urbananen
TYBO skrev:Sikke noget vrøvl (Til ham i butikken)....så stort er 50" heller ikke.
Har en kammerate som har en 50" og sidder ca. 2½ meter fra den....det er fino
Ha ha, 2½m.. Det fandme tæt på en 50"..
Synes 3½ virker fair..
Jeg sidder omkring 3½m fra min 42", og det er ganske tilpas, og tror ikke en 50" ville genere mig. Stort er godt :D .
Så længe billedkvaliteten er med, så det jo fint, og det er den i hvert fald på den der Panasonic
Af Elnif
Jeg tror måske at 2tal mener at en 50ér er fin nok hvis du skal se film eller en fodboldkamp, men når du skal se tv til daglig, bliver man måske træt at at se på sådan en stor skærm.
Har også kik på Samsung 50 P96 ?
Står og vakler lidt mellem Pana og Samsung?
Der kan spares 3.-4000,00 kr.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Elnif skrev:Jeg tror måske at 2tal mener at en 50ér er fin nok hvis du skal se film eller en fodboldkamp, men når du skal se tv til daglig, bliver man måske træt at at se på sådan en stor skærm.
Det synes jeg nu ikke det er. Tværtimod. Problemet opstår nærmere når man går den anden vej. F.eks. hvis man længe har haft en 50 tommer stående, og pludselig skifter den ud med en 40 eller 42 tommer.
Har også kik på Samsung 50 P96 ?
Står og vakler lidt mellem Pana og Samsung?
Der kan spares 3.-4000,00 kr.[/
Jeg synes personligt, at Panasonic er det bedste valg i dette tilfælde.
Af Elnif
Hvad med Philips 47 LCD 9732D? Er det noget ?
Jeg er sgu lidt nervøs med det plasma.
Det skal bare bruges som fjernsyn og til DVD?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har intet at være nervøs over til det brug. Så længe du får en ny model, så vil den være perfekt til netop dit brug.

Et PZ700 vil være det nævnte Philips overlegen på stort set alle punkter (måske med undtagelse af lysstyrke).