Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DLG
Har i små 3 måneder ledt efter et nyt TV efter CRT'en røg sig en tur.
Har kigget nettet igennem tykt og tyndt, og er rimelig klar på Philips 42PFL9832D. Men jeg kan intet sted finde priser eller udgivelsesdato?
Hvis det ikk blir dette tv hva kan så anbefales, når jeg har følgende krav:
FullHD skærm der kan modtage 1080p, fra bl.a. PS3.
PIP, så jeg kan se to analoge kanaler på én gang (f.eks dr1 og tv2)
Pixelmapping 1:1

Håber den er nogen der kan hjælpe mig. Mangler virkelig et rigtigt tv. Kærestens 20" 4:3 tv er ikk rigtig nok til mig. Og jeg savner virkelig min PIP funktion fra min Medion skærm.
Af ab_kallenbach
42pfl9832d kommer ikke - det er redesignet og kommer til at hedde 42pfl9900d - se mere på www.seductionbylight.com

De siger endnu intet om lanceringsdatoer, men mon ikke det kommer i løbet af efteråret?

I stedet kan du måske kigge på 42pfl9732d (også i størrelserne 37 og 47 tommer), som har samme specs bortset fra Ambilight som kun er Surround (på tre sider).

Det er ved at være på lager flere steder.
Af DLG
Tak for svaret.
Har fulgt lidt med på 9900d'en og den er jo ret så lækker.
Ang PIP står der; Text Dual Screen. Hva skal jeg ligge i dette? Har den indbygget to tunere så man kan se to kanaler på en gang, uden at skulle tilslutte andre apparater?
Er der noget sted man kan finde oplysninger om hva de vil tage for deres nye flagskib af et tv? Blir den til at kunne købe for menig mand?

42pfl9732d ser oss lækker ud, men hælder nok mere til 9900D hvis den kan det jeg har af krav.

Hvordan er begge disse modeller mht. 1:1 pixelmapping?
Af ab_kallenbach
Vedr. PIP, så kan du se text-tv på den ene del af skærmen og tv på den anden...

De skulle begge have 1:1 pixelmapping.

Jeg har ikke set noget om priser, men jeg forventer 9900d bliver temmelig dyr - nu må vi se...
Af DLG
Hmm hvis det forholder sig sådan med PIP så kan den jo ikk bruges som jeg ønsker det. Så må vist finde et andet tv? :((

På en eller anden side så jeg igår at prisen på 9900D ligger på den grimme side af 6500$. Det er jo noget af en slat.