Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af niemann
hejsa
jeg har fået tilbudt at købe et nyt TV af mærket telefunken (til en god pris).. modellen hedder 37TLH7001D og ser da fin ud på papiret.. men ville lige høre om der er nogen der kender dette mærke?? eller muligvis har set det i "action"??.. opløsningen er 1366x768 og da den kun er 37 tommer har jeg ikk brug for mere... det jeg frygter mest er dens kontrast på 800:1 og respons tiden på 9 ms.. ved godt at det langt fra kun handler om det, men det gør da stadig lidt :).. Håber der sidder en/flere ekspert(er) derude der kan hjælpe:)..

/niemann
Brugeravatar
Af azrael
Telefunken er et godt gammelt tysk mærke på niveau med mærker som Grundig, Nordmende og Loewe. Jeg tror dog, at firmaet i dag kun findes netop som mærke og ikke længere som ægte firma. Hvem der står bag mærket i dag aner jeg ikke, så umiddelbart ville jeg overveje kraftigt, om jeg ville smide penge efter tv'et. Det kan være godt, men det kan ligeså godt være et generisk produkt fra Fjernøsten á la AlfaView.
Af TYBO
jammen hva pris har du fået tilbudt.
Af niemann
8 kilo og normal pris er 11 så det er meget godt:P.. men ja det kan sagtens være lavet i zwahili og så lugte langt væk.. problemet er sådan set at jeg ikk kan se skærmen før, så ved ikke noget om kvaliteten.. ham jeg kan købe den af (en god ven), køber den igennem hans firma og har ingen forstand på tv overhovedet.. men eller overvejede jeg et Philips 37PFL7562D.. det har jeg tilgængæld set i fona, og 10000 er en meget fair pris.. nogen der ved noget om den skærm??:P..
Af TYBO
8000 er jo ikke specielt billigt for et 37".
Du kan få en 40" til 6000.

Køb da et mærke som er lidt mere kendt på markedet og som endda er billigere.
Af pana man
Synes nu heller ikke det lyder særlig billig og data er da heller ikke specielt gode. køb noget kendt.
Mvh Pamaman