Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Priserne på Panasonics Tv serier rasler stadig ned, så jeg synes efterhånden det er svært at se bort fra dem, når der skal vælges nyt Tv i 37 eller 42 klassen.

Tag f.eks. deres PX70 serie, som i min mening er et bedre Tv end Sharps XD1 serie. Det kan du få helt ned under 9000 kroner, hvis du handler på nettet: http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=379098

Om det skal være 42 eller 37 kommer meget an på, hvor langt du sidder fra Tv'et. Hvad vil du sige afstanden fra sofaen til Tv'et plads cirka er?
Af puffe
Hej,

Jeg vil mene at der er godt 2.5 meter..

gclem jeg har set prisen på Sharp på nettet, men vil gerne betale noget ekstra for servicen og sikkerheden ved køb i HIFI (dog ikke 3500kr :s

vh
Af TYBO
har en kollega som har Panasonic PX i 50" og han sidder 2.5 meter fra skærmen og det er helt fint.

Men det er lidt omkring smag.

Jeg ville gå efter den 42" også pga. at opløsningen i fremtidens signal jo bliver endnu bedre med et HD signal.

Men de fleste herinde ville nok gå efter et 37".

Men et kommer også lidt an på hvor godt dit TV signal er.
Af Lux
Hej,

Jeg har lige erhvervet et 37 XD1E og er faktisk glædeligt overrasket over billedkvaliten - mine kilder er udelukkende parabol og dvd.
(Tak til de mange indlæg om justering .. :) )
Så langt kan jeg altså sagtens anbefale tv'et.

Prisen du refererer til er til gengæld helt i skoven. Jeg købte mit via nettet (idealo.de) for €1120,- / ca DKK 8500,- inkl. lev. (muligvis lidt dyrere til DK). .. og nej det var ikke en gammel produktion, men model 707..

Til gengæld kan jeg så godt støtte dig lidt i sikkerheds/service synspunktet. Det hører nemlig med til historien at mit spritnye tv brød ned efter bare to dage - slukkede og tændte igen et par gange for så at gå død.. :( Det er derfor leveret tilbage til reparation som kommer til at tage nogle uger..
Det kræver altså tålmodighed at handle på nettet, men der er altså også langt fra 8500 til 14000!! - Hvis de virkelig sælger nogen til den pris, har jeg vist valgt den forkerte branche ;;)

Det må være muligt at bruge net-priserne som indgang til lidt prutteri i en butik?