Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja, jeg lavede et topic for ikke så lang tid siden, men det førte ikke til noget. Jeg ville have købt et Toshiba, men det er tilsyneladende helt væk fra markedet -.-

Så nu har jeg kigget på de to banditter her, men hvordan skal en almindelig person som mig selv dog finde ud af, hvad man skal købe?

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380545

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=244258

Fjernsynet skal bruges til kabel tv og så tilsluttet en computer. Jeg har sådan et DVI -> HDMI kabel, så den side af sagen skulle være i orden. Men hvad synes I, ville være det bedste køb? Prisen er jo ca. den samme.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
R-modellen er højere i klassementet end S, men da S-modellen du har kig på er af en nyere generation, så får du lidt flere tilslutningsmuligheder. Du må se på de forskelle der er i de to TV og gøre op med dig selv hvad du har brug for.

Har du set billedkvaliteten på disse TV når de er tilsluttet et analogt signal? Mange bliver skuffede når de ser et LCD TV fremvise analogt TV, så det vil være en god idé at få syn for sagen.
Af Mujave
Jeg har ikke set dem, men jeg ved godt, at LCD tv generelt er noget skod, hvis man ikke ofrer super mange penge. Men jeg skal sådan set også bare bruge det til at se fjernsyn nu og da, og så bliver de fleste ting nok spillet over computeren, da jeg ikke har nogen seperat dvd-afspiller eller noget som helst. Jeg tror også kun, jeg får brug for en enkelt HDMI indgang, da jeg ikke har PS3 eller lignende.

Så det jeg skal bruge er sådan set bare et tv, der kan sluttes til computeren (dvs. det bare skal have en hdmi indgang), lyden kan computeren bare spytte ud gennem pc højtalerne. Ud over det må fjernsynet med det bedste billede være mit valg, da design og lignende ikke er noget jeg går specielt op i, og alle fjernsyn alligevel er ret grimme i mine øjne.
Så umiddelbart må R-modellen vel være det logiske valg, hvis det eneste S-modellen byder på er et par overflødige indgange og et dårligere billede, eller har jeg misforstået noget?
Mujave skrev:Ja, jeg lavede et topic for ikke så lang tid siden, men det førte ikke til noget. Jeg ville have købt et Toshiba, men det er tilsyneladende helt væk fra markedet -.-
Tror stadig tape connection har toshiba 32c3000p på lager til 5999 - eller hvis du vil leve livet farligt pixmania til en billigere pris...

Så vidt jeg er orienteret er det et bedre tv end de billige samsung.