Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Only
Det er bare en helt anden pris, derfor har jeg begrænset udvalget til de to overstående tv. Kan simpelthen bare ikke gennemskue, hvilket tv der er bedst af de to.
Af PeterD
Jeg kigger også selv lidt på TLC som efterhånden får spændende anmeldelser på mange af skærmene..og til priser som kan konkurrere med Sony, LG og Samsung.

Forstår ikke helt hvorfor de testede skærme, kører med Roku og ikke Android, men det kan vel være de er testet på det amerikanske marked?

Det varer ikke ret længe før de, for alvor, kan true LG, Samsung, Sony og Panasonic og hvis de samtidig ville opdatere deres skærme, og forhåbentlig har en høj kvalitets fornemmelse, så ville der ikke være et øje tørt!! :)

Dét er glædeligt, så få dem nu ind i butikkerne,Elgiganten, Power, Expert, Merlin, Føtex og Bilka og kom igang med lidt promotion i stedet for at gemme dem bagerst i butikkerne og forhåbentlig vil deres skærme nu blive testet ligeså ofte som de 4 store fra Asien..
Af henrik.yde
Only skrev:Hvorfor mener du forresten DP660 er bedst?
Jeg mener da at det fremgår tydeligt når man læser testen, hvilket af de 2 der er det bedste TV. Men prøv evt at se nærmere på begge 2, og lad øjnene og mavefornemmelsen bestemme.
Af jng
PeterD skrev:...
Dét er glædeligt, så få dem nu ind i butikkerne,Elgiganten, Power, Expert, Merlin, Føtex og Bilka og kom igang med lidt promotion i stedet for at gemme dem bagerst i butikkerne og forhåbentlig vil deres skærme nu blive testet ligeså ofte som de 4 store fra Asien..
Varehusene må sælge kinesere fra den 15. december, så du må have lidt tålmodighed.
Af Only
Det jeg tænker er at dp660 sammenlignes med tv i samme segment, og derfor er de så begejstret.

Den anden model er jo oprindeligt en mere high-end model, og derfor sammenlignes den vel med skærme i samme prisleje.
Af Supergris
Du har tidligere fået en begrundelse for, hvorfor det ikke er tilfældet!
Jeg tror ikke, det hjælper, du bliver ved med at klynke...

Mht. Roku vs. Android, er det ganske korrekt, de bliver leveret med Roku på det amerikanske marked, så ikke så meget hokus pokus der!

Uden selv at have tjekket efter, er jeg ret sikker på 7-serien er bedre end 6 -serien, hvilket også afspejler sig i prisen.
Når de bliver vurderet i testen, bliver de sat op mod TV i samme prisklasse, derfor kan den ene skærm, umiddelbart synes bedre end den anden, men sat op mod hinanden, er det sikkert en anden snak...
Af PeterD
Bevares.

Jeg ved godt at de ikke har noget kontor/importør i Danmark, men når de nu kan købes i butikkerne og er lanceret..

Jeg kan dog godt sagtens vente
Af Only
Jeg stak afsted med en C70, som måtte hentes I Randers. Elgiganten skulle have en på lager, men denne florerede der ved en fejl. Jeg opdagede næsten med det samme "screen bleed" ved mørk skærm. Tydeligst omkring venstre hjørne, men der er hele vejen rundt.

Er det noget, der er forventeligt ved LCD skærme, eller er det en reklamation? Jeg kommer fra plasma.

I så fald er det vel et jeg skal ombytte i Randers? :/

PS her til morgen kan jeg faktisk ikke se det, men det er tydeligt når der er mørkt.