Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilke udgange har din Macbook Pro?
Af neonors
Det er en DVI udgang, jeg har et stik der konverterer DVI'en til et 15-pins skærmstik, ligesom de almindelige der passer til en PC, det er osse et sådant stik der går ind i min fladskærm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er ikke sikker på at R86 har DVI indgang, så du skal have fat i en DVI->HDMI konverter i stedet. Ved du om det er en DVI-I eller et DVI-D interface der sidder i din Macbook (dvs. om der også er analogt signal i)?
Hvis det er DVI-I så kan du nøjes med at konvertere til VGA og sætte det i dit TV.
Brugeravatar
Af azrael
DVI-D ville være det digitale signal, og jeg er næsten sikker på, at der er tale om en DVI-I implementation på MacBook'en. Så alt andet lige ville jeg prøve med et DVI->HDMI kabel, evt. skal DVI-stikket måske konverteres fra Mini DVI til DVI (se mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_dvi). Hvis du kan få det til at virke så er det digitale signal at foretrække fremfor det analoge.
Brugeravatar
Af azrael
Din MacBook Pro ser ud til at have et standard DVI-stik (god ting) og iflg. manualen til Samsungs R8-serie, så modtager tv'et signaler fra computer både via VGA (godt) og HDMI (endnu bedre) op til en opløsning på 1360x768.

Det er jo nærmest perfekt for dig, idet opløsningen på tv'et jo er 1366x768, dvs. at 6 pixelkolonner "slukkes", men til gengæld får du 1:1 pixelmapping.

Alt andet lige ville jeg derfor foreslå dig at få fingre i et DVI->HDMI kabel. Så tror jeg ikke det kan blive meget bedre... :)