Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Djarnis
Hjem kan hjælpe.

Bedste 55" ikke OLED tv, budget max 12.000, men gerne mindre.

hit me!
Senest rettet af Djarnis 06 okt 2018, 21:05, rettet i alt 1 gang.
Af Djarnis
Glemte at nævne at designer også er væsenligt for mig. Synes dette Sony ser lidt klodset ud. 7 cm i dybden.
Af DemonTwisterz
Hvis du ikke bryder dig om dybden på TV, men samtidig ikke vil have OLED, så skal du jo over i noget kant-belyst fjernsyn. Der får du markant ringere billedkvalitet og HDR-oplevelse.
Af Djarnis
DemonTwisterz skrev:Hvis du ikke bryder dig om dybden på TV, men samtidig ikke vil have OLED, så skal du jo over i noget kant-belyst fjernsyn. Der får du markant ringere billedkvalitet og HDR-oplevelse.
Jeg er blevet frarådet Oled da jeg har meget lys i min stue (læs: hele gavlen på mit hus er et stort vindue)

Synes nu jeg her set bagbelyst LG og samsung som var væsentlig tyndere end denne Sony model.
Brugeravatar
Af bbplayer
Lige meget hvad, med 12k ville jeg vælge 55" OLED.
Masser af vindue her i baggrunden og OLED er så sort som det kan være, intet genskin og stadig fin oplevelse i oplyst stue.
Og hvorfor ikke afprøve det, istedet for at lytte til hvad andre tror? Så kan du aflevere det tilbage enten 14 dage eller 30 hos elgiganten, det må da være det optimale.

Kant belyst er fint, der er ikke spurgt til formål, så det er en røver historie som dårligt matcher TS behov, når det ikke kendes, så kun et skræmme udtryk uden noget hold i.
Af Djarnis
bbplayer skrev:Lige meget hvad, med 12k ville jeg vælge 55" OLED.
Masser af vindue her i baggrunden og OLED er så sort som det kan være, intet genskin og stadig fin oplevelse i oplyst stue.
Og hvorfor ikke afprøve det, istedet for at lytte til hvad andre tror? Så kan du aflevere det tilbage enten 14 dage eller 30 hos elgiganten, det må da være det optimale.

Kant belyst er fint, der er ikke spurgt til formål, så det er en røver historie som dårligt matcher TS behov, når det ikke kendes, så kun et skræmme udtryk uden noget hold i.
Det er sjovt at alle de sælgere jeg har snakket med fraråder oled pga lys, men her i dette forum er alle for oled.

Hvilken oled vil du så anbefale til max 12k?
Brugeravatar
Af bbplayer
I tilbudsjagten her på siden, er der 2 55" i 12k klassen.

Sony AF8 (13k)
LG B8 (12k)

Sportsgal, så er Sony nok at foretrække pga. motion, er du til bedre brugerflade, så er det LG.

Design bliver nok en smagssag, ved ikke hvilken er tyndest.
Brugeravatar
Af Pede8000
Altså, ved ikke hvad de har ment med det, men her er anmeldelser fra RTINGS sorteret efter hvor gode tv er til IKKE at reflektere. Bemærk hvor OLED ligger i tabellen. Hvis du har en lys stue sætter du bare dine indstillinger til dag, og når mørket sænker sig går du i nat mode. Fungerer rigtigt fint, og er det samme som på LCD:

Link til reflektions test:

https://www.rtings.com/tv/tests/picture ... and-glossy
Af Djarnis
bbplayer skrev:I tilbudsjagten her på siden, er der 2 55" i 12k klassen.

Sony AF8 (13k)
LG B8 (12k)

Sportsgal, så er Sony nok at foretrække pga. motion, er du til bedre brugerflade, så er det LG.

Design bliver nok en smagssag, ved ikke hvilken er tyndest.
Tak for det!
Af Turbo
Djarnis skrev:Det er sjovt at alle de sælgere jeg har snakket med fraråder oled pga lys, men her i dette forum er alle for oled.

Her er også masser af tråde der fortæller at man skal ikke lytte på de sælgere, fordi de meget tit ikke ved hvad de tale om - de snakker bare for at få solgt noget og helst det med mest avance på.

PS: Den nye og bedre billedmotor er ikke i B8, men er i C8 og op.
Af PeterD
Djarnis skrev:
bbplayer skrev:Lige meget hvad, med 12k ville jeg vælge 55" OLED.

Det er sjovt at alle de sælgere jeg har snakket med fraråder oled pga lys, men her i dette forum er alle for oled.

He He.

For alle sælgere gælder det om at indkøbe billigt og sælge dyrt. Jo mere avance til firmaet og mere i lønningsposen til sælgeren.

OLED er ikke perfekt men i forhold til et tyndt kantbelyst LCD/LED, så er billedet bare så meget bedre til prisen, at du vil føle at sidde tilbage med en lang næse hvis du betaler for meget for sidstnævnte.
Af Supergris
Den med at fravælge OLED pga. en lys stue, den må snart aflives.

Tv indenfor begge teknologier, der er førende på markedet i dag, er de sidste par år blevet så meget mere lysstærke i forhold til tidligere, da HDR kræver der er godt med overskud i lysstyrken at give af.
Det er korrekt, at topmodellerne indenfor LCD har mere lys at byde ind med, men til gengæld mangler de sortniveauet, så kontrasten vil stadig være i OLEDs favør.
I øvrigt, hvad der er mere afgørende, når der ses Tv i dagtimerne, end lysstyrken, er, hvor meget overfladen reflekterer, og her er OLED blevet virkelig gode.

Endeligt, hvor ofte er det tilfældet, man sidder og ser tv ved højlys dag, hvor gardinerne er trukket fra, og solen brager igennem?

En ting , jeg ofte ser stavet forkert , når man snakker om lysindfald, er "reflektioner". Det hedder "refleksioner" på dansk... :)