Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af smolinsk
Står og må have mig et 4K HDR på 65". Lav input lag.

Virker som om Samsung er bedst? har altid haft sony dog, men input lag skræmmer mig på de nye modeller fra sony, eller der er måske ikke grund til bekymring med input lag på 40/50?
Til omkring 15000 kr.

Nogle anbefalinger.

Et fra denne liste eventuelt?

https://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?man_ ... -65-tommer
Senest rettet af smolinsk 04 okt 2018, 18:32, rettet i alt 1 gang.
Af Grandahl
Du har til OLED, er det ikke bare at kigge der. Der er imput lag også lav på de fleste
Af Beckham
Har du en 4K konsol? I så fald behøver du ikke bekymre dig så meget om input lag på Sony skærmene....det er primært på ikke-4K signaler at input lag er høj.
Af smolinsk
Ja har en ps4 pro som er 4K klar sådan da, men sådan en har jeg.

ok så du mener et sony tv godt kunne gå så længe jeg har en 4K ready konsol?
Af smolinsk
Grandahl skrev:Du har til OLED, er det ikke bare at kigge der. Der er imput lag også lav på de fleste
Hvad har jeg til OLED? er LED ikke bedst?
Af smolinsk
Beckham skrev:Har du en 4K konsol? I så fald behøver du ikke bekymre dig så meget om input lag på Sony skærmene....det er primært på ikke-4K signaler at input lag er høj.
Ja har en ps4 pro som er 4K klar sådan da, men sådan en har jeg.

ok så du mener et sony tv godt kunne gå så længe jeg har en 4K ready
konsol?

hvilket et her fra? https://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?man_ ... -65-tommer
Af smolinsk
Torben Rasmussen skrev:XF9005

Super jeg sad nemlig også lige og blev lidt forelsket i det, tror sgu jeg slår til:)
Tak:)
Af PeterD
smolinsk skrev:

Der er nemlig nogle samsung der ser fede ud også, eller ville du holde dig til det sony tv du skrev?
Det er nemlig dér hvor Samsung gør det godt. På designet som er lækkert <B

Ved HDR gaming så ligger XF9005 i øvrigt omkring 25.8 ms.
Af smolinsk
PeterD skrev:
smolinsk skrev:

Der er nemlig nogle samsung der ser fede ud også, eller ville du holde dig til det sony tv du skrev?

design betyder mindre for mig, men er så super i tvivl lige nu om jeg skal vælge den XF9005 eller springe på en samsung. OLED skulle være noget møg til gaming på grund af burnin er det rigtigt?
Af kamikazedk
smolinsk skrev: Der er nemlig nogle samsung der ser fede ud også, eller ville du holde dig til det sony tv du skrev?

design betyder mindre for mig, men er så super i tvivl lige nu om jeg skal vælge den XF9005 eller springe på en samsung. OLED skulle være noget møg til gaming på grund af burnin er det rigtigt?
Nej det er ikke rigtigt - medmindre du lader den stå på samme billede i flere timer, hvilket nok ikke er tilfældet. Til gengæld er OLED langt bedre til HDR end et LED, så hvis du alligevel skal ud og bruge 15.000, så brug dem da på det bedste fjernsyn :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg synes ikke de viste Samsung-modeller er værdige alternativer. De har lavt input lag, men NU-serien har ikke zonestyring af lyset. Den mindste Samsung-model jeg ville overveje var Q8DN.

OLED fungerer fint til spil.