Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ugleprygl
Hej rødder.

Jeg kommer til at stille et par spørgsmål her. Synes de fleste andre forespørgsler er over mit budget.

Altså jeg har et Samsung tv næsten 10 år gammelt. Min ps4 fortjener bedre :)
Hvad er værd at kigge nærmere på når man har et budget på max 6000kr og gerne må være 50-55`. Tv skal selvfølgelig også bruges til almen brug.

Håber I har mod på at hjælpe en newbie :p

Vh
Ugleprygl
Af PeterD
Jeg havde taget dette 55" til 6000 kr i Bilka og Føtex

https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... 0000000000

https://www.foetex.dk/elektronik/tv/all ... 0000000000

Test:

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1495007390

Hvorfor?

Fordi det har VA panel som er godt til Sport og film hvis du ikke sidder i en hjørnesofa.

Jeg syntes det har nogle gode nuancer i farve og hudtone og et fint sortniveau ( hvor sort er sort og ikke grå).

Det er ikke et perfekt tv som topmodeller til 10-12-15.000 kr fra Samsung, Sony og LG OLED , men det gør meget rigtigt i det som kendetegner et godt naturligt billed.

HDR er ikke så lysstærk så du skal op i en anden prisklasse hvis det er målet..

Det kunne være Samsungs LCD tv (QLED), men så er det omkring 2000 kr mere.

LG bruger typisk IPS panel med mindre det er OLED til omkring 9-10.000 kr.
Af Grandahl
Peter du har fået det at vide flere gange.. USA som jo er der Rtings holder til har et andre tal for Samsung.. Derovre hedder NU7005 NU8000, det var det samme med MU fra sidste år.. Har ingen anelse om hvor du referer til MU, når det nu er NU der er i spil..

Det er ligesom om du ikke vil forstå altid, eller er det hukommelsen der spilder ind.

Det er fint nok du er glad for Sony og holder dig til dem, men få nu fakta rigtig. Du bliver i tiden rettet flere gange ugentligt forskellige steder fra.

Det ville også være klædeligt at referere til denne side her, når du nu vælger at linke til test for en skærm der er testet her.. Det er så heller ikke første gang du undlader dette.
Af Grandahl
Den er fra sidste år og er fra 6’er serien, der er ingen tvivl om 7’er serien ( NU7105) er bedre
Af PeterD
Ugleprygl skrev:Hej igen! Hold da op, mange tak for jeres hjælp! Det bliver nok een af de 2 i linker til. Nu falder jeg så lige over dette “tilbud”. Kan det noget eller lokker de bare?
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-892653/
Grandahl skrev:Peter du har fået det at vide flere gange.. USA som jo er der Rtings holder til har et andre tal for Samsung.. Derovre hedder NU7005 NU8000, det var det samme med MU fra sidste år.. Har ingen anelse om hvor du referer til MU, når det nu er NU der er i spil..

Det er ligesom om du ikke vil forstå altid, eller er det hukommelsen der spilder ind.

Det er fint nok du er glad for Sony og holder dig til dem, men få nu fakta rigtig. Du bliver i tiden rettet flere gange ugentligt forskellige steder fra.

Det ville også være klædeligt at referere til denne side her, når du nu vælger at linke til test for en skærm der er testet her.. Det er så heller ikke første gang du undlader dette.
Jo, men jo flere test der er af skærmen jo bedre indtryk får man som potientielt kunde af den.

Nu lever vi i Europa og derfor ser jeg mere på Ljudochbild, hdtvtest og avforums end Rtings, som er utrolig snæversynet i deres tankegang... ;)

Desuden skal trådstarter være opmærksom på de potientielle problemer som kan ligge i en stor LCD skærm.

Det er jo trodsalt et forum for LG, Samsung, Philips, Panasonic, Samsung og måske med tiden TCL.

Men det er flot at trådstarters tv har holdt i 10 år, så måske giver det meget god mening at holde sig til det mærke alligevel.. ;)
Af Grandahl
Det er samme skærm, der kan dog forekomme små designmæssige forskelle.. De forskellige varehuse har somme tider deres egne endelser.
Af Ugleprygl
Grandahl skrev:Det er samme skærm, der kan dog forekomme små designmæssige forskelle.. De forskellige varehuse har somme tider deres egne endelser.
Jeg vil lige runde af og sige tak for hjælpen. Jeg købte Samsung til 4444kr. Det virker sku helt ok!