Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jng
Er der nogen, der ved, hvordan tv'er håndterer visning af “Nu- og næste-info”, eller hvad de forskellige producenter har valgt at kalde funktionen, hvor tv'et (givet EPG-info er ok) viser titlen på den aktuelle udsendelse?

Gennem længere tid har jeg oplevet, at “Nu-info” først skifter ca. tre minutter efter udsendelsen er begyndt. Med andre ord, titlen på en udsendelse, der sluttede kl. 13:00, vises stadig kl. 13:02...

Jeg troede, at det blot var tv'ets ur, der hentede den korrekte titel fra en database, men det er det åbenbart ikke, og “fejlen” er konsistent på alle tv'er, tre forskellige fabrikater.

Ikke verdens største problem, men irriterende.
Af ahp
Jeg oplever det modsatte. EPG info er lidt foran udsendelserne. En sjælden gang imellem kikser det helt, og EPG/TV kan være timer forskudt. Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg at det er udbyderen der ikke har helt styr på synkroniseringen. I mit tilfælde Østerbro Antenneforening.
Ikke verdens undergang, men jo, lidt irriterende.
Af jng
Tak for det. Når du er foran, og jeg er bagefter (!), er det vist sandsynliggjort, at der er tale om en udbyderfejl. Det bliver svært at forklare det til Stofa på telefon, og e-mailadresser har de vist ikke...