Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har et E6 hængende på væggen, som jeg generelt er rigtig glad for. Dog irriterer det mig grænseløst at bevægelse - primært ved panorering - hakker gevaldigt og generer oplevelsen. Det sker primært ved streaming af (4K HDR) film lejet vis iTunes, som udover denne udfordring afspilles i flot billedekvalitet.

Er der indstillinger, der kan afhjælpe problemet eller andet man kan gøre for at få flydende bevægelser i billederne?

På forhånd tak for input

/Karsten
Har du båndvidde til streaming af 4K HDR? ATV kan vist også ændres på hz 50/60hz det har vist også betydning (mener jeg) . Du skal nok få en ATV bruger på tråden, for jeg gætter lidt her men har da læst andres anbefalinger, og ATV lyder ellers som en god løsning, så problemet genkender jeg ikke som showstopper ved lejet film? Måske prøve spørgsmålet i Itunes film tråden? søge der?
Det lyder lidt som om kjeppesen bare ser billedet som det er, nemlig 24/25 billeder i sekundet, som VIL "hakke" og altid har gjort det, med mindre du sætter al mulig billed-interpolation til. Det kan han jo så gøre, så er problemet løst, hvis man kan holde det tv-look ud...
Har du set på testen af dit TV her på siden?
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1465360043
Under Målinger er der også Indstillinger, der skal du nok se mest på afsnit Ekspert og Billedindstillinger. Sæt ALDRIG RGB efter sådan en test - RGB skal indstilles individuelt fra TV til TV også selvom det er samme model, der skal bruges måleudstyr til dette.