Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bugz~
Hej.

Jeg skriver fordi jeg har et problem med min tv boks til mit nye tv. Den bliver ved med at lave sort skærm efter den ikke har været brugt i en rum tid. Mit gamle plasma gik den aldrig ud og kunne til hver en tid tænde tv'et og bare se kanalerne. Min tv boks virker med Netflix og HBO og der har ikke været sort skærm. Man skal så trykke på "tænd" fra en skærm der popper frem på tv'et og så tændes det, kan se tv og nogle gange når jeg skifter kanal går den i sort igen(skal hive stikket ud af tv-boksen før den kan bruges til at se kanaler med igen) og der aldrig har været problemer på mit gamle Panasonic TV. Har rodet i indstillingerne på tv'et for at se om der kan laves noget om, men uden held. Hvad tænker i, er det tv'et eller tv boksen der har set bedre tider?
Af janbau
Hvilken Waoo tv boks har du jeg har haft både den gamle uden 4 k og har nu 4 K boksen. Har du været inde i opsætningen på boksen unde Tv og Lyd her er et punkt standby type .. Her skal den stå på Active standby og ikke Deep standby . Jeg havde lignende problemer hver gang jeg slukkede boksen var der sort skærm men mener jeg kunne se Netflix .

Jeg har dog siden hen haft problemer med min nye lg C7 når jeg skulle tænde boksen ( Står i Active Standby) viser sort skærm og jeg får besked om at der ingen signal er på Lg skærmen så skulle jeg bare slukke for tv boksen igen og tænde igen så kom der billed på . Andre gange når jeg har sort skærm skulle jeg bare skifte kanal så var der billed på igen.

Jeg har dog ikke de problemer mere de forsvandt bare ved der er andre som har haft lignende problemer som det jeg har beskrevet her. Der er dog lige blevet lagt ny firmvare på Tv boksen hvor jeg skulle bekræfte opdateringen men har før fået besked om ny firmware som så ikke blev opdateret alligevel skrev nummer ned . Nu ved jeg at det er et nyt firmware da nummer og dato er ændret.

Lang forklaring som måske ikke hjælper men den gamle ikke 4 k boks skulle også stå i Active standby og ikke Deep standby mener jeg har den ikke mere da jeg valgte Kabel Tv i forbindelse med Vm i fodbold som var eneste måde at se 4 k HDR Vm Fodbold.