Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Blaster_N
I går syntes konen lige tv skærmen skulle have en tur med diverse rengøringmidler mens skærmen var varm, hvilket har givet skærmen nogle fedtede striber som vi nærmest ikke kan få væk og viser sig sort skærm. Er det "brændt" fast eller findes der en løsning. Har prøvet med mikrofiberklud og noget specielt tv rens men synes ikke det hjælper.
Af Blaster_N
Ved jeg ikke rigtig om jeg kan se. Det er bare sådan nogle fedtplamager som jeg virkelig ikke kan få væk. Ses når skærmen er slukket eller enkelte mørke scener
Af Fest
Jeg har det samme på min ks8005 i soveværelset, det er sådan nogen blå pletter som man kan se når det er lys ind på skærmen eller som sagt når der er mørk ved området. De går ikke væk, jeg har prøvet alt så nu lever jeg med dem..
Af Blaster_N
Er lidt i tvivl om det i det hele taget er fedt for med en klud kan jeg godt mærke når jeg kører over fedtpletter men her føles det som ingenting så tror det er noget der ikke kan komme væk.
Brugeravatar
Af Pede8000
Her et råd fra Samsungs hjemmeside, som gives med 100% ansvarsfraskrivelse :) :

Hvis rent vand ikke hjælper.

Aldrig direkte på skærmen men med en let fugtig klud, som er fnugfri, f.eks en micro.

50/50 destilleret vand og eddike. Kold skærm og ikke tænde før den er helt tør.

Som sagt fra Samsungs hjemme side, læs selv før du gør det.

https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00046203/
Af Fest
Det er det også, det er coatingen som der er blevet ødelagt.. Min skærm havde det da jeg fik den, og hverken samsung eller elgiganten siger det er noget som er dækket. Ham fra samsung foreslog også en klud med lidt vand på, og hvis ikke det forsvandt så var der ikke noget at gøre ved det..
Af PeterD
Blaster_N skrev:Tror lige jeg giver min forsikring et kald. Har udvidet elektronik forsikring så kan være jeg er heldig. Ellers må det blive nyt TV ?
Et Philips 55" OLED koster 8000 kr i Bilka og
LG 55EG9A7V koster 7500 kr i Salling Group (Bilka/Føtex) ;)
Af jesperb-64
PeterD skrev:
Blaster_N skrev:Tror lige jeg giver min forsikring et kald. Har udvidet elektronik forsikring så kan være jeg er heldig. Ellers må det blive nyt TV ?
Et Philips 55" OLED koster 8000 kr i Bilka og
LG 55EG9A7V koster 7500 kr i Salling Group (Bilka/Føtex) ;)
Så du vil sælge ham et TV med dårlig opløsning?