Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg har set på følgende to skærme (37" Philips 9731D og 37" Sharp XD1E), men har svært ved at vurdere hvilken der er bedst for mig.

37" er jeg ret sikker på der er den rigtige størrelse for mig, men kvalitets mæssigt er jeg meget i tvivl.

Der er tale om en stueskærm som skal bruges til DVD Og Senere HD-medier, men det er også vigtigt for mig at skærmen leverer varen med et alm. digitalsignal under sportsudsendelser som f.eks fodbold.

Her på siden har jeg set ros til begge skærme men har svært ved at vurdere dem indbyrdes, Kort sagt hvis man ser bort fra prisen - hvilken skærm er så bedst?

Har også hørt at der har været problemer med philipsen efter længere tids brug - er dette fixet?

Endeligt har jeg lagt et maks. bugget på ca. 15.000, og vil i den forbindelse høre, om jeg har stirret mig blind på disse to modeller - Er der andre mere oplagte modeller til mig og mit behov?

På forhånd tak,

Lars
Brugeravatar
Af Montago
Philips har Ambilight og Natural Motion...
2 ting man måske / måske ikke vil savne.

Personligt er jeg ret facineret af Ambilight, og savner det en smule på mit LG 42Y95.

Natural Motion (UnNatural Movie) - giver en god effekt på almindelig tv udsendelser hvor personer og bevægelige elementer ser meget naturtro ud - dog med et hav af artifakter som regelmæssigt bliver synlige - og kan være irreterende.

Natural motion er noget skidt når man ser film, idet 'film'-effekten mistes, og vil skade oplevelsen... er dog muligt at deaktivere...

tror ikke man kan nævne XD1 uden at kigge på LY95 - begge TV kan de samme ting, hvor LG har bedre Sort-niveau...

XD1 er nok det bedste valg af de to når det kommer til tilslutning af PC / PS3 / Xbox
hvor 9731 er til folk med Antenne/Kabel og DVDafspiller... og en lille smule HD
Brugeravatar
Af azrael
Og så skal vi ikke glemme alle de problemer, der har været med netop 37" versionen af 9731D. Man kan læse side op og side ned om det på Recordere.dk. Det har endda været omtalt på tv.
Af krogh_lars
Tak for svarene, jeg har dog fundet ud af at mit behov er mere i retning af et plasma tv, så jeg er faktisk endt med at købe en pana PV 70, og jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har fortrudt dette valg. Det er en fantastik skærm til mit behov og så er den jo også billigere end de to omtalte LCD'er.

Endnu engang tak for svarene