Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af sasja
Min nye 970p er endelig kommet - og hvor er den fed! Desværre er der en enkelt død (sort) pixel i den 970p jeg købte samtidig til min bror i det nederste venstre hjørne. Så vidt jeg ved er der en 100% pixelgaranti på samsungs syncmaster skærme - så spørgsmålet er vel, om det er det værd at vente på at få en ny.

Er det noget man tænker over hvis man ikke er fanatiker? Hvor stor er risikoen for a) at den nye skærm også har en (måske værre) pixelfejl eller b) at der alligevel kommer en død pixel efter noget tid?

Jeg har købt den fra Getmore - er det dem, der formidler pixelgarantien, eller skal jeg snakke direkte med Samsung?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke 100% pixelgaranti på skærmene. De dækker lysende pixels og ikke sorte. Du kan således ikke få dækket den fejl du har på din skærm.

Du bliver nødt til at benytte dig af de 14 dages returret hvis du vil have en anden skærm.

Hvis der er fejl på en Samsung skærm derudover er det infocare.dk der tager sig af ombytningen og som der også loves er det jo onsite, så du skal ikke undvære en skærm imens - de sender en ny som du bare skal pakke ud og kaste din gamle model ned i kassen, påklistre retur-label og aflevere pakken på posthuset. Portoen er betalt. Hvis de har en ny på lager kan alt dette ske indenfor en arbejdsuge.
Brugeravatar
Af sasja
Jeg læser det du siger som, at havde der været lysende pixels på skærmen eller andet som pixelgarantien omfatter ville det være infocare.dk, der håndterede det - men som det er nu, må han sende skærmen retur til Getmore for egen regning og prøve lykken igen, hvis han vil have en fejlfri skærm. Er det rigtigt forstået?

Tak for oplysningerne - jeg vil henvise ham hertil, så kan han se hvad han vil gøre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er korrekt forstået. Du kan jo forsøge at ringe til infocare og se hvad de siger - måske vil de tage den retur selvom fejlen er sort. Du skal selvfølgelig ikke gøre opmærksom på at du allerede ved at disse fejl ikke dækkes normalt, men spil uvidende og sig at du har en død pixel i det nederste hjørne og om det er noget der kan dækkes. Så er der da sparet penge på transport...
Af madsl
sasja! Jeg håber du melder tilbage om hvordan "historien" ender!
Jeg overvejer selv at købe en 970P og jeg kan se at getmore er en af de billigste steder...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Uanset udfaldet, så burde der nu ikke være nogen problemer. Jeg har før handlet med Getmore og det er så absolut et af de steder jeg har følt mig bedst behandlet. De varer jeg har sendt retur til dem er blevet krediteret indenfor 1 uge, så selvom infocare.dk ikke vil varetage garanti-ombytningen (som de jo er i deres gode ret til) så skulle der ikke være problemer med at sende skærmen retur. Husk bare at tørre eventuelle fedtfingre mv. af!
Af madsl
yakken, det lyder godt! Jeg venter nok lige lidt og ser... jeg håber at prisen kommer under kr. 3500,- ;)
Da jeg startede med at overveje køb af fladskærm, regnede jeg med at skulle give max kr. 3000,- sååh... for at retfærdiggøre at jeg bruger lidt flere penge, så vil jeg forsøge at være lidt tålmodig, og i det mindste ikke købe alt for dyrt!
Af sol_jakobsen
tror ikke du skal regne med at den kommer under 3500kr, det gjorde forgængeren heller ikke, priserne plejer statisk at stoppe der omkring... indkøbs prisen for skærmen ligger omkring 3300kr og der er ingen udmeldelser fra samsung om prisreduktioner i den nærmeste fremtid.
Af madsl
sol_jakobsen skrev:tror ikke du skal regne med at den kommer under 3500kr, det gjorde forgængeren heller ikke, priserne plejer statisk at stoppe der omkring... indkøbs prisen for skærmen ligger omkring 3300kr og der er ingen udmeldelser fra samsung om prisreduktioner i den nærmeste fremtid.
193p+ koster da under kr 3500,- nu!!!

Meeen det kan da også godt være, at jeg løber tør for tålmodighed, og bare ofrer det en 970P nu en gang koster!

Hvorfra kender du til indkøbsprisen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, den koster 3448 kr. men prøv lige at kigge på prisudviklingen. Der er ikke sket noget som helst i det sidste halve år. Jeg gav selv 3.600 kr. for den og jeg var en af de første der fik en (med undtagelse af de stakler der købte i den første uge).

Jeg tror heller ikke på at 970P kommer under 3.5K så hvis du vil have skærmen kan du ligeså godt købe den nu, imens den stadig er blandt det hotteste på markedet.
Af sol_jakobsen
sol_jakobsen skrev:tror ikke du skal regne med at den kommer under 3500kr, det gjorde forgængeren heller ikke, priserne plejer statisk at stoppe der omkring... indkøbs prisen for skærmen ligger omkring 3300kr og der er ingen udmeldelser fra samsung om prisreduktioner i den nærmeste fremtid.
kan for øvrigt varmt anbefale skærmen, har kikket/testet vp930 overfor den i et par dage... og det er en smags sag... sorte nuancer kan skelnes ca. 1-2% bedre på vp930, men igen så ved ikke hvordan gamma mv. er indstillet fra std. ved den. Slør kan jeg ikke se nogen forskel på... baglyset er bedre på 970p, samt den generelle finish er også langt bedre.... kan se "fejl" i gradianerne på begge skærme så ved ikke rigtig hvilken der er bedst der. men de er helt klart pengene værd :)
Af madsl
sol_jakobsen skrev: kan for øvrigt varmt anbefale skærmen...
Nu holder jeg ene og alene dig ansvarlig hvis jeg ikke bliver tilfreds! ;)

Jeg tror egentlig ikke, at jeg er så kritisk, med hensyn til de sorte nuancer, gradianerne osv. !
VP930 har jeg sådan set ikke overvejet særlig meget. Til dels fordi den er dyrere, og til dels fordi DEN ER GRIM!!! (en elefant har pænere fødder!)

Jeg har en ældre og forholdsvis billig 19" CRT-skærm fra Amitech, og en af grundene til at jeg vil have en TFT-skærm er, at det vil se noget pænere ud på skrivebordet!
Af sol_jakobsen
madsl skrev:
sol_jakobsen skrev: kan for øvrigt varmt anbefale skærmen...
Nu holder jeg ene og alene dig ansvarlig hvis jeg ikke bliver tilfreds! ;)

Jeg tror egentlig ikke, at jeg er så kritisk, med hensyn til de sorte nuancer, gradianerne osv. !
VP930 har jeg sådan set ikke overvejet særlig meget. Til dels fordi den er dyrere, og til dels fordi DEN ER GRIM!!! (en elefant har pænere fødder!)

Jeg har en ældre og forholdsvis billig 19" CRT-skærm fra Amitech, og en af grundene til at jeg vil have en TFT-skærm er, at det vil se noget pænere ud på skrivebordet!
intet ansvar:) ja skærmen er helt klart pænere end vp930 - der er lidt "industri" skærm over vp930... og plastsamlingerne er grove i forhold til 970p, samt selve skærmen er også tykkere. En anden ting der er lidt irriterende ved vp930 er at farverne er helt ved siden af, jeg har ingen værktøjer, og ærligtalt heller ikke nok viden til at indstille den ordentligt, derfor har jeg svært ved at sammenligne skærmene, det kan nemt være at gamma kompenseringen er højre fra std. på vp 930, og den derfor skelner bedre mellem de sidste grå nuancer 2-3 og 4 %... det må du spørge en moderator / site admin. om herinde:). Mener endvidere også at deres 3 års garanti omfatter fabrikations fejl generelt, dvs. at hvis deres fikse â€
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, der skulle være 3 års garanti på skærmen, men det er nu de 3 års pixelfejlsgaranti de promoverer sig på. Almindelig slitage tror jeg ikke dækkes af nogen form for garanti...