Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af technux
Jeg overvejer at investere i en 22” widescreen (2000-3000 kroners klassen), der skal erstatte min nuværende 17” TFT fra IBM.

I første omgang har jeg haft udkig på Samsung SyncMaster 226BW, men er kommet i tvivl, bl.a. pga. den store paneldebat (http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=3143). Jeg var i dag i Fona for at se skærmen med egne øjne og er stadig glad for designet. Opsætningen var dog direkte pinlig, da skærmen kørte med en opløsning på 1280x1024, på trods af det er en widescreen, og den kunne ikke skiftes til en mere passende opløsning pga. den indlæste skærmdriver, hvorfor det var svært at bedømme skærmen. Desuden kunne jeg konstatere, at modellen i butikken ikke havde noget panel-mærke bag på og samme blev bekræftet da jeg senere ringede til BJ Trading. Sidstnævnte kendte i øvrigt til panellotteriet, men sagde, at Samsung nu havde fjernet ethvert spor af hvilket panel skærmen havde.

Jeg vil meget gerne have nogle anbefalinger fra brugerne herinde. Efter lidt granskning af markedet har jeg lige nu følgende skærme i kikkerten:

Mirai DML-522W100
Billig skærm, måske for billig?

HP W2207
Ser rigtig lovende ud og jeg har læst gode anmeldelser af skærmen. Dens design er desuden næsten på højde med Samsungs. Dog er jeg i tvivl pga. den ”glossy” overflade.

Ser frem til lidt rådgivning fra de erfarne folk herinde :-)
Af callesen
Jeg var i samme situation som dig - dog skiftede jeg fra en lækker Viewsonic VP930 så jeg var egentligt lidt bange for at jeg for 2000-3000 kr ville få en større skærm men ringere billedkvalitet.

Jeg endte med at købe en HP W2207 og er ovenud tilfreds - TN panelets begrænsninger er dog straks meget synlige - Man skal side lige foran skærmen for at farvegengivelsen er god nok og ens over hele skærmen - det var slet ikke et problem på min tidligere MVA baserede skærm.

Den glossy overflade for billedet til at virke enormt kontrastfuldt og farverne står rigtigt flotte og skarpe.

Jeg ville holde mig langt fra Samsungs 226BW - for det første fordi du ikke aner hvad du køber (panel) og for det andet fordi jeg mener man bør sende Samsung et klart signal ang. den måde de har markedsført skærmen på (sendt skærme med godt panel'er til anmelderne og de første købere)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsung har jo taget konsekvensen af den megen kritik og i stedet undladt at sætte revisionsnummeret på deres nye modeller. Så de kan i princippet godt lave samme nummer om og om igen, men nu skal du have to skærme stillet op ved siden af hinanden for at se forskellen.
Af technux
Tak for besvarelserne.

Jeg har informere jer om, at valget faldt på HP w2207 og det har jeg på ingen måde fortrudt. Skærmen er oven ud lækker og mine bekymringer om den glossy overflade er gjort til skamme - Den giver blot ekstra god kontrast :)

Jeg kan varmt anbefale skærmen til alle der er ude efter en ny skærm i denne prisklasse.
Brugeravatar
Af yksa
technux skrev:Tak for besvarelserne.

Jeg har informere jer om, at valget faldt på HP w2207 og det har jeg på ingen måde fortrudt. Skærmen er oven ud lækker og mine bekymringer om den glossy overflade er gjort til skamme - Den giver blot ekstra god kontrast :)

Jeg kan varmt anbefale skærmen til alle der er ude efter en ny skærm i denne prisklasse.
sådan var jeg også :p