Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har kig på denne fladskærm, som Power påstår er et rigtigt godt køb. Jeg kan dog ikke finde hverken anmeldelser af det, eller finde det andre steder, udover Expert, hvor det står til dobbelt pris.

Giver de det deres eget modelnummer eller hvad?
Er det en fladskærm I kan anbefale?
Jeg opgraderer fra et gammelt Panasonic PX80. Dengang var det nemt at vælge - det var det eneste logiske valg.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner
Ikke fir at give dig mange søvnløse nætter, men...

Du skal være opmærksom på at du går fra Plasma til LCD tv.

Det vil sige et skridt ned i sortniveau, farver og panoreringer.

Til prisen og størrelsen er det ganske udmærket. Dog foruroligende at internationale medier ikke har testet skærmen grundigt.. Dét blev Px80 som var en prismæssigt succes for pengepungen og kvalitet for øjet.

Du skal være opmærksom på at det kører med Tizen Samsung styresystem. Der er andre der kører med Google Android (større og burde opdateres oftereOg nogle tv har indbygget Chromecast)

Overvej evt.også..XE8505/XE8596

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3878220 ... ign-Priser

Test:

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1495007390

https://www.avforums.com/review/sony-xe ... view.14184

Køb ikke et tv før du har læst nogle test for sælgerne kan godt lide at sælge modeller de skal af med eller får avance på. Hvis sælgeren har mumlet om HDR gengivelse så skal du op i en 10-12.000 kr for at inde noget der er brugbart..Heriblandt OLED som er tættest på plasmakvalitet.. Altså ikke dårlig kantbelysning og potentiel "clouding" og andre faldgruber som LCD lider af..

(Som sælgerne sjovt nok ikke fortæller om..)
PeterD hader Samsung og vil rigtig gerne at andre ikke køber Samsung, og prøver ofte at få folk til at købe Sony i stedet, det er temmelig usmageligt som altid .. Han interessserer sig ikke for at du egentlig henvendte dig da du havde et spørgsmål..

I Samsung 6’er serie har mange forhandlere deres egne endenumre.. hvis du vil finde anmeldelser kan du lede efter 6400 det er samme panel og dermed samme oplevelse, der kan dog være små designfoskelle i de forskellige numre.

Til 5000kr er det et ganske udemærket valg.
Tak for jeres kommentarer. Det er rigtigt meget værd.
Jeg søger lidt videre på Samsung skærmen indtil videre.
Men kan man virkelig ikke få god hdr under 10-12.000 kr? Det får jeg simpelthen ikke lov til af konen. ? Spiller en hel del på min xbox one S, og havde egentligt glædet mig til at løfte spiloplevelsen med hdr.
Ja det er lidt svært.. Det bedste ville være en LG Oled til små 10000.. Ellers er der niveauet under hvor Sony XE 9005 er et ganske fint tv med ok HDR, det er et bagbelyst LCD skærm i den bedre ende.. Den har af og til været på bud til omkring 7000kr men det ser det ikke ud til den er pt.. Jeg ved ikke om den kommer på bud mere, da dens afløser er rullet ud.

Der er en del andre billige tv med HDR, dem ville jeg dog gå uden om hvis det er et godt HDR du søger, de viser ganske enkelt et for dårligt HDR, hvor det egentlig bare er bedre at lade være.
Grandahl skrev:PeterD hader Samsung og vil rigtig gerne at andre ikke køber Samsung, og prøver ofte at få folk til at købe Sony i stedet, det er temmelig usmageligt som altid .. Han interessserer sig ikke for at du egentlig henvendte dig da du havde et spørgsmål..

I Samsung 6’er serie har mange forhandlere deres egne endenumre.. hvis du vil finde anmeldelser kan du lede efter 6400 det er samme panel og dermed samme oplevelse, der kan dog være små designfoskelle i de forskellige numre.

Til 5000kr er det et ganske udemærket valg.
Hold nu op Grandal. Kan du ikke læse?

"Til prisen og størrelsen er det ganske udmærket."..

Igen og igen skriver du jeg hader Samsung og så foreslår du selv OLED og XE90, præcis som jeg..

Ufatteligt og usmageligt er ordene. Du ved jo ligeså godt som mig at Panasonic Plasma, samt som du selv nævner LG OLED er en billedkvalitet som LCD, hvad enten det er Panasonic eller Samsung ikke når med deres LCD skærme.

Sonys LCD lineup i år giver meget for pengene, noget som LG, Panasonic og Samsung ville ønske deres skærme gjorde.

Det er sgu flot du forstår at skære det ud i pap. 8-)

Jeg har intet imod Samsung som du åbenbart har meget svært ved at forstå, men når konkurrenterne opdaterer deres tv (Android) og generelt giver et bedre billedet for måske en beskeden merpris XE85 og XE90 OG når man kommer fra PLASMA så vil det bedste være OLED derefter XE90 og XE85, men hvis man kan lide Samsung's design og smartsystem skal man naturligvis vælge det.

At man så vil skifte fra Plasma til LCD til 5000 er spørgsmålet i realiteten om der er så meget billedmæssigt at hente.? Digital tuner og smartere design samt smart tv kan gøre udslaget.

Så kort sagt:

Hvorfor er der ingen anmeldelser?

Fordi tv'et på papiret ikke er specielt ekstraordinært men et ok allround tv som gør det stabilt uden at vække opsigt.
Jeg gider ikke mundhugges med dig Peter du vender og drejer altid teksten efter eget ønske som altid. Hvorfor gik jeg ind i OLED og Sony? Jamen trådstarter stillede et nyt spørgsmål i en ny kommentar, længere er den ikke, hvad er der at undre sig over?

Og ja min påstand er du hader Samsung, da du i årevis er altid springer på hvilken som helst tråd der kan sætte Samsung i dårligt lys, både begrundet, men så sandelig også mange gange ubegrundet.
Jstensig skrev: Giver de det deres eget modelnummer eller hvad?
Ja. Det er desværre ret udbredt praksis. Producenterne laver flere varianter af samme skærm - men ganske små funktions/designforskelle - og sælger dem så som eksklusive modeller hos de forskellige kæder.

Prøv at se om du ikke kan finde anmeldelser/erfaringer af andre MU6xxx modeller. Der er i store træk samme skærme.