Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et nok rigtig dumt griner spørgsmål ang. transport af et nyt LG C7 OLED .

Må Man ligge fladskærmen ned i bunden af Bilen da min Peugeot 208 er for lav til at Kassen kan stå op. Jeg ved at Plasmaskærme skal stå op.

Mvh Jan
Well, mit Sony A1 65" overlevede uden problemer en 10km transport bag i vores Toyota Verso liggende flat ned. Det lå på dobbelt lag hynder til havestole.
Kørte meget forsigtigt men ellers ingen problemer.
Som altid er det jo eget ansvar - forvent ikke garantien dækker, hvis der sker skader under transporten i egen bil.
Det er jo ikke til at sige om et ødelagt TV (som er indpakket) har taget skade af egen transport eller i transport til butikken. Kasserne er dog lavet, så de yder support mod stød via bunden og ikke slag/stød i samme grad fra siderne. Logisk set, så bør det også foretrækkes, at man ikke vibrerer skærmen vinkelret på panelet uanset hvilken teknologi den er baseret på.

Men hvis du ikke kører off-road, så er det jo begrænset hvor mange slag den får. Manualen ovenfor er skrevet til den almene transport, som jo kan omfatte alverdens transportmidler og vejsystemer af tvivlende karakter. Men lad dog være med, at ræse hen over de små hårde fartbump for at komme hurtigt hjem med vidunderet... ;)
Hej tak for hjælp Jeg har bestilt 1 stk. LG C7 OLED hos Power med Levering på min adresse men mangler levering tidspunkt så jeg håbe at jeg kan være hjemme men bliver kontaktet af fragtfirma om tidspunkt og tror jeg får muglighed for at vælge dag og tidspunkt.

Ps mit køb af en Sony XE9005 glippede jeg havde ellers budt på en næsten ny privat til 6000 kr. men var nok selv skyld i at de glippede da jeg synes prisen var lidt for høj. ( Havde oprettet en vurderings tråd herinde. så jeg bød så 5600 kr. )
Power skal have svimlende 8800 kr. nu den stod jo til 7444 i sidste uge.
Prisen er nu 10999 kr. men sådan er det jo den skal nok falde i pris igen til den pris tror jeg ikke den kan sælges .
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-520107/

Mvh Jan
Ja det er nok sådan det hænger sammen så bliver det spændende hvornår XF90 falder i pris. Det er nok også et bedre valg at vælge LG C7 OLED på den lange bane. Jeg har dog altid været super tilfreds med Sony Led som efter min mening er nogle af de bedste hvis man køber de lidt dyre skærme. Har solgt mit X 8509 C til min datter og svigersøn så den bliver i familien.
Har stadig mit hidtil dyreste indkøb LG 47L M760 T i soveværelse ja det var dengang selv Led kostede en formue og den gør det faktisk stadig godt kan huske at i gav den en god score som var årsag til at jeg valgte den.
En historie fra det virkelige liv,

En skærm(LCD) transporteres til forhandler via bil, liggende på hele fladen bag i bilen (gule plader) der er lagt tæpper men ingen direkte støddæmpende del,udover hvad bilen klarer.

Skærmen synes ikke at fejle noget , men værksted finder en flække på indersiden af panelet, som menes at være sket under transport :(

Så man skal måske være lidt opmærksom på sin transport, også selvom det er i original indpakning og helt fladt, og hvis man ikke kan se flækken indvendigt, så var beskeden at den kunne ses over tid og påvirkede billedkvaliteten kort sagt.

Aner ikke hvordan en flække indvendig ses udefra men det lød ikke godt.

Så den henvisning fra LG, kan være god nok, at slag på den store flade, skader mere, end slag på siden.
Jeg har lige transporteret mit 65" XE9005 hjem, og det lå ned uden der skete noget. Der står en front og bagside på kassen, der plejer jeg altid at sætte fronten opad.. Har hørt et eller andet sted, at det er bedst. :)
Umiddelbart tror jeg det vigtige er, at det ligger jævnt, og ikke kun i enderne, da der vil komme et pres på midten.
Så er mit nye LG C7 OLED kommet med fragtbilen grunden til at jeg startede denne tråd var at det var et Oled Fladskærm som jo har en meget tynd skærm og var nervøs over at skulle ligge den ned havde den kunnet stået op i bilen havde jeg ikke været nervøs. Har tidligere flyttet flere Led fladskærme uden at tænke over det. Havde bestemt at købe den ved min Lokale HI-Fi Klub da jeg her får 3 års garanti , men købte den i Power fordi jeg havde en 10 % Rabatkode så jeg fik den til kun 8999 kr. som er en rigtig god pris.