Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Borsig
Hej alle sammen.

Jeg står i den situation at jeg skal ud og købe tv, jeg er pt. bosiddende i england og vil være det indtil næste år. Spørgsmålet lyder så på, om der er noget man skal være opmærksom på når man køber TV i England, eller om det uden problemer kan tilsluttes hjemme i DK når jeg flytter hjem?

Det er forresten et Samsung LCD model LE40M87BDX jeg har kig på, hvis det har nogle indflydelse.
( http://www.dixons.co.uk/product.php?sku ... that.co.uk)

På forhånd tak.
Af red_martians
Du skal især være opmærksom på strømmen. Mener at England bruger 220volt hvor vi i DK benytter 230-240volt. Det er sjældent at det påvirker noget, men tjek det lige!
Strømstikket er selvfølgelig det engelske, dvs at du får brug får at andet stik når du kommer til DK, men det er et ganske standard stik, du kan købe løst de fleste steder (måske ligger det endda i pakken.

Skal du bruge digital TV skal du undersøge om det kan tage danske undertekster. Især samsung har tidligere haft problemer med dette.
Brugeravatar
Af azrael
Strøm behøver man ikke at bekymre sig om. I gamle dage anvendte Danmark og størstedelen af Europa 220V, mens englænderne anvendte 240V. Det har man i de sidste mange år udlignet ved at hele Europa nu anvender 230V.
Senest rettet af azrael 08 aug 2007, 21:31, rettet i alt 1 gang.
Af Borsig
Okay, jeg har allerede en adapter så det med strømmen burde ikke være noget problem. Hvordan finder jeg ud af om fjernsynet kan tage danske undertekster eller ej?
Af Dr.JoneZz
Jeg har selv købt LCD Sharp-tv fra Englang uden nogle problemer overhovedet. Fik oven i hatten et gratis dansk strømstik med. Go for it..