Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stofedo1980
Hej folkens

Jeg er ved at bygge nyt hus, og har i den forbindelse, været så heldig at få plads til et kontor/herreværelse på 20 kvm.

Jeg har allokeret ca. 30.000 DKK, til det ultimative fjernsyn for de penge. Afstanden fra sofa til TV bliver ca. 4 meter. Jeg kommer til at bruge TV til sport, primært fodboldkampe, lidt PS4, og naturligvis film.

Jeg har haft en forkærlighed for Samsung, og mit nuværende F9005 65 tommer, som jeg har været meget tilfreds med bliver placeret i stuen. Jeg synes dog ikke at de nye QLED får særlig gode anmeldelser, sammenlignet med OLED.

Så nu er mit spørgsmål til eksperterne. Hvor stort må fjernsynet maks. være med den afstand, og har I forslag til hvad jeg bør vælge? Mine tanker er at jeg skal have et 75 tommer eller større, men er det dumt? :) Jeg skal først bruge det primo juli, hvorfor de fjernsyn der ligger over 30.000 også er interessante, da der formentligt sker en reducering i prisen.

Jeg håber på inspiration :)
Brugeravatar
Af bbplayer
stofedo1980 skrev:Jeg skal først bruge det primo juli, hvorfor de fjernsyn der ligger over 30.000 også er interessante, da der formentligt sker en reducering i prisen.
Det er så først i 2019 du får den skærm, hvis den reducering du søger, skal være 50%.

Hvis du kun fokuserer på Samsung, så holder jeg mig til dem, og der skal du så have en 75" alt andet er for småt, det kan du lige opnå med 30k men om det så er kvalitet er en anden snak men du får hvad du vil have.
Af Beckham
Hvis den står meget på fodbold, så ville jeg vælge en Sony. De er kendt som de bedste til at håndtere motion. Et godt bud kunne være XE9005 i 75". Den kan lige nu fåes til 25k. Skal det være en 2018 model kunne det være arvtageren XF9005, men ja, så skal du nok vente til 2019 før at en 75" kommer ned i den pris du efterspørger.
Af Beckham
Hvis du går efter en 2017 model skal du nok ikke vente helt til juli, da der er jo er en god chance for at de er udsolgt til denne tid.
Af stoffer1980
Hej

Mange tak for svar. Jeg har netop IKKE et krav om det kal være hverken Samsung eller minimum 75 tommer. Det var min oprindelige tanke, men kan jo let tænkes man skal “nøjes” med et 65 tommer, og så en super billedkvalitet. Derfor jeg skrev herinde, for at få dit og andres input.

Jeg havde kig på denne skærm: https://shop.samsung.com/dk/samsung-82- ... 25212254:s

Måske billedkvaliteten er for dårlig, og måske det er for stort afstanden taget i betragtning. Måske jeg bør reducere størrelsen til 65’ og gå efter et OLED
Af stoffer1980
Beckham skrev:Hvis du går efter en 2017 model skal du nok ikke vente helt til juli, da der er jo er en god chance for at de er udsolgt til denne tid.
Tusind tak for input Beckham. Lige nøjagtig disse informationer jeg bl.a. Er ude efter???
Brugeravatar
Af bbplayer
stoffer1980 skrev:Måske billedkvaliteten er for dårlig, og måske det er for stort afstanden taget i betragtning. Måske jeg bør reducere størrelsen til 65’ og gå efter et OLED
Er det OLED , så skal du nok snart beslutte dig, for som de andre modeller udgår, så er OLED 65" også en som udgår, og har ikke tabt så meget i pris som folk troede men 30k, så kan du vælge 65" E7V til 19.995 lige nu. Så har du da ikke købt QLED, som jeg personligt ikke tror en disse på udover lidt bedre lys om dagen, så lyder det ikke til du søger en lys skærm på et 20m2 rum og nok ikke med panorama vinduer? Så er det nok mere OLED 65" du skal vælge.

Men igen, du bør nok ikke vente for længe, så er de nok udgået.
Af Decipher
Jeg havde taget et 65 Oled og så lagt lidt penge enten i sparegrisen eller smidt dem efter Sonys vilde Atmos soundbar. E7 står til 19-20k lige nu iflg tilbudsjagten, så det er bare med at slå til.

75 er vulgært efter min bedste overbevisning, og helt unødvendigt på 4 meters afstand. Men mange herinde vil være uenige, er jeg sikker på. Gider bare ikke skulle sidde og dreje hovedet hele tiden for at følge med ;-)
Brugeravatar
Af bbplayer
Selvom folk taler for Sony når de snakker sport, så er der er også E7 som sidder bedre og med glas front som flatpanels synes er flot.

Men hvorfor ikke prøve dem? Køb et sted hvor du har fortrydelses ret, og kan forhandle prisen. Så kan du jo altid nå at skifte og prøve begge måske?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
stofedo1980 skrev:Så nu er mit spørgsmål til eksperterne. Hvor stort må fjernsynet maks. være med den afstand, og har I forslag til hvad jeg bør vælge? Mine tanker er at jeg skal have et 75 tommer eller større, men er det dumt? :) Jeg skal først bruge det primo juli, hvorfor de fjernsyn der ligger over 30.000 også er interessante, da der formentligt sker en reducering i prisen.
75" er stort, men det kan nu godt gå. Sony XF90 er annonceret til 35.000 kr. for 75"-modellen, så det er slet ikke urealistisk, at den kan nå ned i 30.000 kr. til juli. Den kunne være et godt bud i den størrelse.

Vi ved ikke hvad Samsung lancerer deres Q-serie til i disse størrelser endnu, men du skal op i den serie for at få noget der matcher XF.
Af Beckham
stoffer1980 skrev:Anbefaler folk i større grad LG’s e7, fremfor Sonys A1?
Begge er rigtig gode tv, men Sony er bare lige en tand bedre når det kommer til håndtering af motion. Så hvis fodbold er noget af det du vil se mest af der på, så vil jeg da bestemt overveje Sony'en. Men tag ud og tag et kig på dem...:-)
Af stofedo1980
Tusind tak for super gode input. Lige nu står valget mellem:
- A1 65 tommer
- E7 65 tommer
- XF90 75 tommer

Er billedkvaliteten på et markant højere niveau med de to førstnævnte?
Af Beckham
Det kommer lidt an på hvad du fordrer skærmen med. Snakker vi film i højeste kvalitet, så vil OLED skærmene trække fra pga. af deres dybe sort niveau bl.a. Men fodrer du den med almindelig kabel tv signal, så vil forskellen være mindre. Jeg kan jo kun tale for mig selv, men hvis mit behov primært var fodbold\sport, så ville jeg gå efter XF90 i 75". Som du kan læse i anmeldelsen her på sitet, så har den bedre håndtering af motion end nogen anden skærm.