Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lnielsen
Hej alle

Jeg har et Samsung D8005 fra år 2011 og det fejler ingenting og kører fint i stuen. Alligevel har jeg tænkt på at købe et nyt TV da det er omkring 7 år gammelt. Jeg har i så fald tænkt mig at købe et OLED tv.
Mit spørgsmål er om jeg vil kunne se forskel på billedkvaliteten fra mit nuværende TV til et nyt OLED? Jeg ved godt at der er sket meget på disse år, men jeg er ingen ‘TV nørd’ (forstå mig ret) som sidder og kigger dybt efter om det nu er et gran mere sort end på det ene TV end det andet. Det som jeg tænker så er om jeg vil kunne se en forbedret billedkvalitet ved alm. brug altså flow-tv (fodbold, film, nyheder, sport) og streaming (tv serier)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, du vil helt klart kunne se forskellen. Dit nuværende TV er ikke dårligt, men ændring i sortniveau, betragtningsvinkler og detaljegrad ved 4K HDR-streaming (hvis du køber sådan noget) vil være markant.
Af Grandahl
Ja, hvis du tilmed går op i størrelse vil det give endnu et løft i oplevelsen.
Af lnielsen
OK, tak for svarende. Det tyder på at jeg må have fat i mine bedste overtalelsesevner og se om jeg kan for konen med på at slippe 10.000+ til et nyt fjernsyn :D Yep, jeg går også op i størrelse fra 46 tommer til 55 (er planen) :)
Af -Henrik-
Kig på Youtube efter videoer om OLED tv, der kan du få et indtryk af, hvordan billedet er på de forskellige producenters tv.

Check f.eks. Panasonic EZ950 :)
Jeg er forelsket i Panasonics farvegengivelse (i de af deres tv, der har deres HCX-chip)
Af BrianH
10.000,- er jo bare hvad en iPhone koster, så hun bliver nem at overtale med det argument
Af Grandahl
B7 er på tilbud i weekenden til 9999kr :p