Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er nok en lidt kritisk forbruger, men jeg havde bestemt mig for at det stadig blev LCD efter at have leget lidt med samsungs R8x´er har et flot sort niveau så det er fint, købt så en import model over nettet til 10.700kr i 40".

Fejl den begyndte at LARME helt vildt, returede den og fik mine penge tilbage.

Så købte jeg en R89 hos Expert, 40" fik den handlet til 11k, og han gav mig 100% pixelgaranti, fint, de 2 første havde bare store pixelfejl, den ene lige i midten, og så ville han ikke bytte dem mere, så måtte jeg jo tage mine penge igen.

Så tog jeg en tur i fona, de ville gerne låne mig en M86´er da jeg var kritisk grundet alle de firmware bugs, Tvet var fantastisk, den første var dog DOA, sagde bare KNALD, men den næste var fin, dog en 1010´er firmware, og ville bare ikke slå movie plus fra og drillede med xbox, så afleverede den..

fandt så en M86´er til 14k hos Merlin, firmware 2000 p7 panel, var skæppe glad, havde en pixelfejl, men fint den var så lille og gad ikke mere, 2 timers HDTV film senere, og der var store hvide skyer på et sort billede.. ARGHHHH ..

nu er jeg uden fladskærm til stuen igen, skal jeg være ærlig så vil jeg helst Samsung M86 men har opgivet, kan det virkelig passe der er fejl på hvert enkelt panel, eller er jeg verdens mest uheldige mand.

Jeg kan lide designet, alternativet var pioneer plasma men de larmer for meget.

har så set lidt på PX70´eren fra panasonic men 1024x768 er vel lidt for dårlig en opløsning når tv´et er 3 meter fra sofaen er det ik, samt bryder mig ikke om den opløsning til et mediecenter da den er 4:3 på et 16:9 panel

skal siges skærmen bruges mest til mediecenter, HD kilder. bruger min 32" lcd til alm tv... så det er hovedsageligt film, og har leget meget med den gamle 60´er model i panasonic og synes den er M86´eren underlegen på mange punkter med HD kilder, dog overlegen ved SD tv..
men purple snakes var bare overdrevne på 60´eren skulle være mindre på 70´eren

er der andre råd herinde, eller nogle som sidder med M86´er paneler uden clouding eller problemer whatsoever.
Rasmusdc skrev: har så set lidt på PX70´eren fra panasonic men 1024x768 er vel lidt for dårlig en opløsning når tv´et er 3 meter fra sofaen er det ik, samt bryder mig ikke om den opløsning til et mediecenter da den er 4:3 på et 16:9 panel
Nej, 42" med 1024x768 er faktisk lige som det skal være ved 3 m siddeafstand:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&