Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FazL
Skal ud og have ny computer om et par uger, og dertil ny TFT skærm.

Budget: 2000-2500 (2500 dog max!)

Min. 19", ved ikke med opløsning og widescreen. Skal primært bruges til gaming, spil såsom Battlefield, CS, FarCry og selvf Crysis når det engang udkommer..

Det nye grafikkort bliver et 8800GTS 640mb med DVI.

Hvilken skærm vil I anbefale, hælder selv mest til en Samsung primært pga. af design - skærme idag er vel mere eller mindre det samme indmad?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis alle skærmene var de samme, så kunne vi vel ligeså godt lukke siden her ;)

Som du kan se af vores guide til køb af skærm, så har vi en række skærme vi anbefaler:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Med dit grafikkort kunne du også gå op i en HP W2207 som er 22". Den burde kunne fås lige omkring de 2500 kr.
Af Ersgaard
FazL skrev:Skal ud og have ny computer om et par uger, og dertil ny TFT skærm.

Budget: 2000-2500 (2500 dog max!)

Min. 19", ved ikke med opløsning og widescreen. Skal primært bruges til gaming, spil såsom Battlefield, CS, FarCry og selvf Crysis når det engang udkommer..

Det nye grafikkort bliver et 8800GTS 640mb med DVI.

Hvilken skærm vil I anbefale, hælder selv mest til en Samsung primært pga. af design - skærme idag er vel mere eller mindre det samme indmad?
Hej.

Jeg har lige investeret i en HP W2207, og den vil jeg klart anbefale. De havde den hos TDC til 2.500 kr. for et par uger siden.
Jeg spiller en del Far Cry og Battlefield (2 og 2142), og den står rigtig godt. Derudover laver jeg en del i Photoshop, hvor den også er super. Vær dog opmærksom på den blanke overflade, hvis du har sollys/vinduer i nærheden.
En rigtig god allround-skærm til fornuftige penge.

/Ersgaard
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis valget kun står på en 19" skærm, så drop widescreen. Opløsningen er alt for lav! Det er kun tilrådeligt på skærme større end (eller lig med ) 20".
Af FazL
Det bliver over en 19" then :)

Har fundet frem til følgende, nogen der kan anbefale denne eller i så fald sige hvorfor det ikke skal være denne? http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=377587

Kom gerne med konkrete forslag/link.

Har desuden kun sollys på "bagsiden" af skærmen, sidder foran et vindue.