Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Forum. Er i markedet for nyt 65 tommer. Havde egentlig kun kigget på Samsung MU7000 serie - men Power i Sønderborg ville hellere sælge et LK 65 SJ850. Hans pris på dette er lige over 14000 og han vil kunne "lave en pris". Det var et MEGET bedre fjernsyn end Samsung modellen. I går besøgte vi Media Markt i Flensborg - de har er Samsung 65 UE MU 9009 (curved) og må indrømme det havde flot billede (i butik) samt rigtigt flot design - bedre end LG modellen syntes vi. Dette Samsung står til euro 1999 / dk 14.890 - men de vil også lave en pris. Hvilket vil I anbefale? Har læst at Samsung har et VA panel hvilket skulle være bedre end LG's (?) Hælder egentlig mest til Samsung modellen men omvendt har jeg også læst at MU serien ikke er den bedste på markedet - men kan den matche ovennævnte LG model? Tak / Jens
Jeg var lidt i samme situation - jeg havde valgt Samsung (ikke-curved for mit vedkommende)
Jeg ville også tage et kig på Sony's LED med bagbeslyst display - de står skarpt!
Hvis du har muligheden får du for ca. 20K et markant bedre TV med en OLED model.
Hvis du absolut vil have LG, er der bred konsensus om, at du skal have deres OLED-skærme, da de (teknologien og selve panelerne) leverer markedets bedste billede. LGs LCD-paneler er af IPS-typen. De giver dig pt bedre og bredere betragtningsvinkler, men halter efter VA-paneler på nærmest alle andre billedemæssige parametre.

Den Samsung du henviser til har VA-panel. Af de to vil jeg helt klart vælge Samsung. Ellers er der jo Sony XE9xxx med FALD som er en fordel ved HDR på LCD-paneler.

Eventuelt kan du bevæge dig med lidt tålmodighed og vente til 'Black Friday'. Der kan du måske være heldig at erhverve dig en 65" OLED til under 20K.
Har lige checket på rtings.com - sammenligner Samsung MU9000 med LGSJ850 - mener disse modsvarer til de modeller jeg kigger på; Ser ud til at Samsung slår LG med flere længder.
Vil kigge på black friday men vil nok holde fast i ovennævnte Samsung og så håbe på fald istedet for at opgradere - vi kommer pt fra en samsung 6 serie fra 2011 - så oplever nok allerede en voldsom opgradering i billed