Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Håber jeg stiller dette spørgsmål rette sted :)

Jeg har netop købt og sat op min nye samsung plasmaskærm (PS-42Q91H - tysk model = PS-42Q97H) og vil gerne kunne skifte visat kanaler via samsung tv-fjernbetjening. Jeg har også købt en DSB-B560N samsung viasat box. Der er dog ingen HDMI udgang på denne!!! Samsung viasat box købt på anbefaling af samsung som omtalte jeg skulle købe denne netop for at kunne skifte viasat kanaler på tv fjernbetjening.

Nogle gode ideer så jeg kun behøver 1 tv samsung fjernbetjening til at skifte viasat kanaler?

Også købt samsungs nye dvd-hr757 - Der er HDMI udgang i - så det håber jeg spiller når jeg får købt et HDMI kabel.... :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er der ikke en kildeomskifter øverst på fjernbetjeningen hvor der står "Sat" eller noget i den stil? Den skulle gerne skifte imellem hvad fjernbetjeningen styrer.
Af Rille
Jo der er en STB knap som jeg prøvede at trykke på først, og derefter trykke på kanalnumre, men uden held. Men et HDMI kabel skal vel være tilsluttet mellem tv og samsung parabolmodtager for at det kan virke eller? Bare ingen HDMI udgang på viasat boxen fra samsung...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, når du trykker på knappen skulle den sende via den infrarøde sender i fjernbetjeningen til den infrarøde modtager i boksen - givet at det da ikke er et CAM-modul der sidder indeni TV'et?
Af Rille
Så virker det :D Korrekt med infrarød, bare mange valgmulgiheder før man finder det rigtige.

Tak for hjælpem.