Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mfrisch23
Jeg har bestemt mig for at vil købe Panasonic 42" plasma skærm, men vil lige spørge om hjælp til følgende.

Hvilken af følgende modeller skal jeg vælge...

Panasonic TH42PX70E - Geco.dk til kr. 10.999,00

Panasonic TH42PX71 - Tape Connection til kr. 10.988,00

Da prisen næsten er den samme vil jeg gerne have et par råd til hvilken jeg skal vælge, og om der er er forskel på de to modeller...

På forhånd tak

Morten
Brugeravatar
Af azrael
Det er sådan set samme tv. PX71 er den tyske variant, som muligvis har problemer med danske undertekster i forbindelse med DVB-T, og idet det er en tysk model så er der med garanti tale om parallelimport.

PX70 er den skandinaviske model, som umiddelbart ville være at foretrække. Det er dog meget muligt, at dette også er parallelimport, da prisen er nogle tusinde kroner under den sædvanlige "danske" pris.

Under alle omstændigheder snakker vi om et virkeligt godt køb når vi snakker fladskærm, så du går ikke helt galt ligegyldigt hvilken variant du vælger. Husk også, at PV70/71-serien er identisk med PX70/71, dog uden DVB-T dekoder. Disse modeller er typisk endnu billigere, så hvis du ikke har behov for DVB-T dekoder (f.eks. hvis du ser tv via kabel/satellit), så er der penge at spare.
Af mfrisch23
Tusind tak for dit svar, det var lige det svar jeg havde brug for, da jeg nemlig vil komme til at se tv via kabel. Så hvis DVB-T ikke skal bruges til noget, så vil jeg prøve og se om jeg kan finde en PV70...

Jeg takker igen for hjælpen, dette forum har været en stor hjælp i min søgen efter den rigtige fladskærm... 8)
Af mfrisch23
Cool...

Dem vil jeg da lige kigge på, men umiddelbart ser priserne da ganske fornuftige ud... :) :) :)