Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Norre
Hej :)

Jeg har lige været ude og investere i nyt tv, det blev et Panasonic TH37PV60, nogen der har nogle handson erfaringer med denne skærm.

Her tænker jeg på tilslutning af computer og sådan, er det acceptabelt?

Har tidligere mest haft kigget på LCD, hvor samsung r8 serien var det bedste bud jeg kunne finde. Men efter jeg var ude og se Panasonics plasmaskærm blev jeg overrasket over hvor godt det egentligt var. Var efterfølgende inde i Hifiklubben og høre hvad de havde, der blev jeg anbefalet et Sharp tv, som skulle være kanon, men fortalte så om det tilbud de havde i el-mutanten (da de ikke havde PV45 solgte de pv60 til samme pris) og, lidt overraskende, sagde sælgeren at jeg skulle køre ud og hente det tv ude i el-mutanten. Han sagde jeg ikke ville finde et tv i nærheden af kvaliteten på Pana'en til under 15k (LCD) og han sagde at samsungs skærme, ville han aldrig røre. Han fortalte ligeledes at panaen ville være fin med computer tilsluttet, så længe det gælder spil/film. Her spørger jeg så hvad jeres erfaringer herinde er?

Ligeledes et par tip til opsætning af billede?

Men so far, så er det et kanon tv, det klare endda bedre sort end mit gamle crt :O Kan godt være det ikke viser sort som helt sort, men når det er bedre end hvad man er vant til, så bliver man overrasket !!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Panasonic har jo altså opgraderet deres skærm siden PV60 modellen, så du nu kan få en 70'er til et godt stykke under 15.000 kr. også, men nok om det.

Jeg er desuden ikke enig i den hårde bedømmelse af Samsungs TV. Jeg synes personligt at deres plasma-TV står ganske glimrende og så er det jo lidt kønnere end PV60...

Du kan godt tilslutte PCen til skærmen, men du skal passe på med at bruge den som monitor pga. burnin. Du kan læse mere om hvordan du bør behandle din plasmaskærm det første stykke tid i vores fokusartikler:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&
Af Norre
Kan godt være at bedømmelsen var noget hård af samsungs skærme, for lidt at skære det ud i pap, men ja, samsungs plasma derinde stod rigtig godt! Synes heller ikke samsungs lcd'er er så slemme som han sagde, men hver sin smag :) Og ja, design på samsung er da klart flottere, dog synes jeg der findes grimmere skærme end PV60 :)

Det med tilslutning af pc, den skal bruges til spil/film, så det bliver nok lidt begrænset med hvor meget stillestående grafik der bliver på skærmen :) Lidt begrænset hvor meget jeg vil gide og surfe/skrive word på en 37" :P

Takker for linket :)
Af Norre
Så kommer lige et spørgsmål, hvis man vil give sig til at spille på en plasma, er det noget der giver problemer med indbrænding ? tænker på en 4-5 timers spil af et f.eks. bilspil i træk, om det er noget der vil fastbrænde noget i tvet ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, undlad at have det samme spil kørende så længe i de første 200 timer. Et speedometer der sidder samme sted i 5 timer vil give dig problemer.

Hvis man i spillet kan slå alle HUDs fra, så der ikke er noget der står det samme sted hele tiden kan du dog godt spille på den. Men generelt bør du passe på med spil hvor pointtællere, tekst mv. er stationært så længe skærmen er så ny.
Af Norre
Okay, jeg takker :) Så vil jeg se og få brugt skærmen nogle timer og prøve med lidt spil på den ;)