Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Samsung 42M87BD har full hd og billiger en plasma.1920x1080p

Pioneer PDP 427XD har jeg læst mange steder at du skulle være rigitg godt. 1024x768

panasonic 50pv60 har også læst godt om den her flatpanels.dk 1366x768

Jeg skal primær bruge det til hjemmebiograf,dvd og blu-ray film.

Jeg vil minimum udnytte 720p, folk siger her forumer, at selvom samsung har full hd giver pioneer og panasonic bedre billeder, her er jeg lidt i tvivl hvad jeg skal vælge.

Pioneer PDP 427XD kan engang tage ægte 720p(1280x720), så man får ikke ret meget 720p ud af den når man ser 720p 16:9 film. Og billederne bliver strejket når den kører 720p har jeg læst. Kan man se forskell på

ægte 720p og pioneer 720p?
bliver filmen streket sådan at hovederne i film bliver bred?

panasonic 50pv60 er den eneste plasma tv med ægte 720p(1280x720) i samme pris klasse som pioneer.

samsung 42M87BD full hd og god rolig billede, men når der er hurtige
bevægelser så er lcd noget møg og plasama er der ingen problemmer det.

Jeg kan godt lide samsung og pioneer design.

Hvad vil i vælge og hvorfor? Hvad for en tv viser bedste hd billede praktisk?
Af hik
Jeg har selv et pio 427xd, og jeg ville på ingen måde bytte det til en af de andre skærme og har set dem.

Jeg ville ikke være i tvivl, men tag ud og se på dem, det gjorte jeg!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til 1080-materiale er der ingen tvivl om at et 1920x1080 display er at foretrække da du slipper for at have en scalar med inde i gengivelsen. Til TV og alm. DVD vil Pioneer dog være en udmærket kandidat, men her vil den højere opløsning på et fullHD display igen komme dig til gode ved digitale kilder.

Pioneer har dog andre dyder som du ikke finder på Samsungs TV, såsom mulighed for ISF kalibrering med en noget bedre farvegengivelse til følge.