Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hmm det virkelig svært at finde rundt i denne verden står og skal investere it tv til stuen og faldet over disse to...hørt meget om den og ser mange roser dissse men hvilken af disse er fortrukken,...gerne med begrundelse

refere til:

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/

og

http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL32D3000/

Håber nogle vil være mig behjælpelig og guide mig videre...
Jeg vil ikke skuffes men disse to er jo ret nye og fremme...

hvad skal man vægte meget ...helt ind til benet...

på forhånd tak, Long
Af LnQ
hmm har nu kigget mere rundt og det hjælper ikke...med samsung får man full hd men ikke hos sony...men så har sony fået "Sony KDL32D3000 impressed us so much that it earned HDTVTest's first ever "Highly Recommended" award. " hdtvtest.co.uk
og samsung...:
Samsung LE40M86BD is a massive improvement over its predecessor, and one of the best LCD TVs in its class.

Nogle der har disse tv stående og noget negativ at sige om dem...

Hvis jeg skal have et af disse op på væg...er der så nogle problemer med det?
Af fredizy
Jeg har en M86 model som hænger på væggen og det er en smule svært at komme til tilslutningerne bagpå, men det er vel et generelt problem.
Af imdbdk
Rasmus har testet samsungen og siger man ikke kan hænge den helt tæt op af vægen da, du så ikek kan indsætte HDMI osv. ledninger, fodi de stikker lige bagud.
Har selv planer om at købe samsungen, eller måske vente til den nye full-hd serie fra Sony kommer til efteråret, hvis ikke den bliver alt for dyr.
Af imdbdk
damn it... du kom først, Fredizy ;)
Af LnQ
har bemærket det med stikkene men er det ikke et generalt problem?

kan du eventuel tage et billede fra væggen så jeg kan få et billede af hvor stor afstand der der...

Synes det mærkeligt at sony D3000 ikke har full hd som serien før men siger du der kommer en til foråret...men

samsung m86 er da heller ikke en dårlig lcd skærm...for mig at se så er samsung et godt køb pga full hd...men igen full hd kan ikke udnyttes endnu så....men hvad gør D3000 så godt at den er highly recommed og samsung kun er recommed? fik jeg nemlig ikke helt fat i....og så det movie plus? virker det hos nogle og andre ik eller hvad er der om den?
Af Moke
D3000 Serien er afløser for V2500 serine, der var heller ikke nogen der var Full HD.

Testen for Sonys, som du linker til var i øvrigt for 32" versionen, og så vidt jeg ved er der ingen 32" i verden der kan fås med Full HD
Af LnQ
jo der findes os en 40" af D3000 men den har heller ikke fuld hd...

okay vidste så ikke den var afløser for V2500...

nej man skal op ved 37 før man kan få full hd vel..

ved du hvornår afløseren til KDL-40W2000 så kommer den er blevet rost meget i diverse test...

men Moke har du investeret i et lcd tv for nyligt eller står du og venter os...
Af Moke
Fik et sony 32" D3000 sidste uge, og er meget tilfreds :)

EDIT : mener at have læst et eller andet sted at W3000 skulle komme til august
Af LnQ
Moke skrev:Fik et sony 32" D3000 sidste uge, og er meget tilfreds :)

EDIT : mener at have læst et eller andet sted at W3000 skulle komme til august
stod du os med valget mellem m86 serien og sony eller hvad skulle du vælge imellem...

W3000 er den med full HD understøttelse ik... som w2000 serien...

fand du et billig sted ang d3000...
Af Moke
LnQ skrev: stod du os med valget mellem m86 serien og sony eller hvad skulle du vælge imellem...

Havde valgt D3000... men så virkede det som om den blev forsinket (release midt Juli)... valgte så M8 serien...

Så kom D3000 frem mens jeg ventede på mit bestilte M8 serie (som var i restordre)... og samtidig begyndte jeg at læse om en masse folk med problemer i det der Movie 100Hz og noget flimmer i kvaliteten...

2 dage efter kom HDTV testen af D3000... Det tog ikke mange timer før jeg havde afbestilt m8 serien og begyndt at lede efter en go pris på d3000.

Fandt den til 10200 hos audio sound...

W3000 bliver med full HD ligesom deres W og X serie
Af Moke
lars040 skrev:
Moke skrev:..... og så vidt jeg ved er der ingen 32" i verden der kan fås med Full HD

Ved ikke om dette TV vil virke her i EU da vi køre med PAL, men man kan få et full HD 32 tommer over i USA.
http://www.sharpusa.com/products/ModelL ... 34,00.html
Det var hulens O-O ...

Ja, man lærer noget O-O nyt hver dag... og nej, det virker nok ikke i danmark... endnu 8)
Af LnQ
Moke skrev:
LnQ skrev: stod du os med valget mellem m86 serien og sony eller hvad skulle du vælge imellem...

Havde valgt D3000... men så virkede det som om den blev forsinket (release midt Juli)... valgte så M8 serien...

Så kom D3000 frem mens jeg ventede på mit bestilte M8 serie (som var i restordre)... og samtidig begyndte jeg at læse om en masse folk med problemer i det der Movie 100Hz og noget flimmer i kvaliteten...

2 dage efter kom HDTV testen af D3000... Det tog ikke mange timer før jeg havde afbestilt m8 serien og begyndt at lede efter en go pris på d3000.

Fandt den til 10200 hos audio sound...

W3000 bliver med full HD ligesom deres W og X serie
Okay nice nok så kommer 32" med full hd et tidspunkt...men hvorfor har sony og samsung ikke presset det ned i en 32" ? er det ikke noget med størrelsen...at det er lettere at presse så mange punkter ind på et større areal end et mindre...

men du er fuldt tilfreds med Din D3000 så...vil du ikke komme til at savne full hd eller er det noget man kan leve uden....