Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af azrael
Tv'et er dybt forældet og har bl.a. også kun "lav-opløsning" på 848x480 pixels (hvis ikke jeg tager fejl). For to uger siden kunne du ellers have købt den nye model TH-37PX70E til kr. 7.999 hos El-Dværgen. Det er godt nok 25% højere pris, men tv'et er også adskillige klasser bedre.
Af pana man
Den har opløsning 1024:720, samme opløsning som min PV 600, står rigtig godt. Har set min til 8000,- på nettet.
Mvh. Panaman
Af allanlh
pana man skrev:Den har opløsning 1024:720, samme opløsning som min PV 600, står rigtig godt. Har set min til 8000,- på nettet.
Mvh. Panaman
Man skal vist lige bide mærke i at den ikke kører "full hd". Den kører kun 1027x768p... hvis man vil have fuld glæde af f.eks. en bluray eller en hd-dvd, skal man op på 1080p - som den nyere model kan. Kan stadig fås hos nbradio.dk for 8998,-. Og stadig til 7999,- hos Elgiganten - husk den er lidt svær at transportere, et plasma-tv må ikke lægges ned.
Af Munch
Den nye model PX70 viser den samme opløsning 1024 x 768, men kan modtage 1080 signaler og nedskalere til skærmens native opløsning ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
allanlh skrev:Man skal vist lige bide mærke i at den ikke kører "full hd". Den kører kun 1027x768p...
Antallet af plasma-TV der har fullHD opløsning kan vist tælles på én hånd. At kunne fremvise full-HD og have full-HD opløsning er på ingen måde det samme. Der vil komme en artikel om dette i næste uge (forhåbentlig), men undlad at blande de to ting sammen.
Af MrJakel
Men hvor står vi så med hensyn til det nævnte tilbud. Er det TV et godt køb, eller bør man kigge efter andre/nyere TV? :s
Brugeravatar
Af azrael
Jeg må vist tage mine ord i mig igen. Tv'et har faktisk en opløsning på 1024x720 (se specifikationer hos Panasonic Tyskland på http://www.produkte.panasonic.de/produc ... @&altMod=N). Det må være en ny variant, da jeg helt tydeligt kan huske at den tidligere havde en opløsning på 848x480 (måske skulle Panasonic få skudt nogle gamle paneler af?).

Under alle omstændigheder ville jeg personligt dog stadig foretrække den nye PX/PV70-serie. Bemærk for øvrigt at der også er en skrabet serie af de nye modeller, der hedder PX/PV7.

PS: Forumkoden kan vist ikke håndtere linket så brug copy'n'paste.
Af Otto J
azrael skrev:Det må være en ny variant, da jeg helt tydeligt kan huske at den tidligere havde en opløsning på 848x480 (måske skulle Panasonic få skudt nogle gamle paneler af?).
Bemærk forskellen på PA og PV serierne. PV45 er kort sagt en skrabet udgave af PV60, uden at jeg kan pege på præcist hvad forskellen rent teknisk ligger i (formentligt samme panel med ringere signalbehandling). Det er ikke et decideret forældet tv, og til prisen synes jeg det er et umådeligt stærkt tilbud. Enhver der køber et 32" LCD frem for dette tv burde skamme sig. Har man de ekstra penge, kan man dog afgjort finde bedre tv derude (men der er ikke så mange af dem som man skulle tro...)
Brugeravatar
Af azrael
Uha... Jeg fik åbenbart dummet mig hele to gange. Otto har selvfølgelig ret. Det var PA-serien jeg tænkte på. :(

Sorry for at have skabt forvirring... :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har et par gange set PV45 og PV60 ved siden af hinanden og jeg må erkende, at forskellen er meget lille. PV45 kommer, som Otto også er inde på, med et lidt dårligere billedkredsløb end PV60, men forskellen er alligevel så lille, at det for de flestes vedkommende ikke betyder noget, og jeg har set mange, der har valgt PV45 over PV60 i og med, at prisen har været lidt lavere.

Den praktiske forskel ligger primært i en lidt dårligere gengivelse af sort og evnen til at gengive de mørkeste nuancer.