Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hygge hejsa mine fladskærms gutter og gutinder!:P Jeg har lige et spørgsmål som jeg håbede på der var en klog guru der kunne svare på..

Sagen er den jeg har en fladskærm som jeg kører billede fra commen over på. Det gør jeg gennem et Dvi/hdmi kabel. Problemet er der er et overscan problem som der ikke er løsning på med mindre jeg kører signalet gemmen vga ind i mit tv.

Er det muligt hvis jeg fixer nogle adaptorere sammen ikke at købe nyt kabel? Jeg mener først skal jeg vel bruge en hdmi til dvi adaptor, og dernæst en dvi til vga adaptor som kan sættes ind i tvet?

Er det fjollet at begynde at rode med eller skal jeg bare købe et helt nyt kabel?:P er det i teorien muligt at lave sådanne en forbindelse?

Com Dvi F --> Hdmi M, Hdmi F (adaptor)--> Dvi M, Dvi F(adaptor)--> Vga F ind i tv!! :P
Brugeravatar
Af azrael
Din ide med HDMI <--> DVI <--> VGA vil aldrig kunne fungere. Dette skyldes, at DVI både kan håndtere digitalt og analogt signal, men adskilt på separate pins. I praksis betyder det, at du kan have en (digital) adapter HDMI <--> DVI(-D) eller en (analog) adapter VGA <--> DVI(-A), men ikke begge dele.