Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mos
Jeg har sådan en TOSHIBA fætter, og kunne godt tænke mig lige at høre om der er nogen som ligger inde med links til forskellige test? fora hvor der er blevet snakket om kalibrering justering osv.
Jeg har købt mig sådan en kalibrerings cd (DVE) og har justeret og jsuteret og..... syntes det er skide svært er der evt, nogle som ligger inde med deres favorit justering? syntes i særdeleshed det er svært at justerer farverne med ( hmmm er det CTS det hedder der hvor man kan justerer hver enklet farve hver for sig?)
Hvad gør man nå man ikke kan få det "perfekte" her tænker jeg på når man justerer farverne og kikker igennem henholdsvis blåt, rødt og grønt folie, her er der nogle bestemte mønstre som skal passe og der er det noget af en udfordring at få det hele til at stemme, kan det i det hele taget lade sig gøre? sytes altid at så er der en som er for lys og en der er for mørk osv.
Jeg er klar over at der er forskel fra skærm til skærm og i hvilke omgivelser man befinder sig i men det kunne være lidt sjovt om der var nogen af "eksperterne" som kunne komme med et par forslag.

På forhånd tak for hjælpen

Mos