Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eliteMario
Jeg har også overvejet det samme tv, i min jagt på et godt 37 tommers lcd tv. Og jeg er kun blevet positivt overrasked efter at ha' set skærmen i funktion et par gange... Jeg synes skræmen fremstår som godt kram, og man kan se det er kvalitets komponenter den er sat sammen af... alfaview siger også selv at de ofte har samme komponenter som man finder i de dyre sony og samsung modeller... jeg ved dog ikke hvad denne model præcist indeholder...

Da jeg også skal bruge skræmen som ekstra skærm til pc'en har jeg dog bestemt mig for at hoppe på 1080p vognen... men ellers var det nok blevet alfaview'en
Brugeravatar
Af Inside
eliteMario skrev:Jeg har også overvejet det samme tv, i min jagt på et godt 37 tommers lcd tv. Og jeg er kun blevet positivt overrasked efter at ha' set skærmen i funktion et par gange... Jeg synes skræmen fremstår som godt kram, og man kan se det er kvalitets komponenter den er sat sammen af... alfaview siger også selv at de ofte har samme komponenter som man finder i de dyre sony og samsung modeller... jeg ved dog ikke hvad denne model præcist indeholder...

Da jeg også skal bruge skræmen som ekstra skærm til pc'en har jeg dog bestemt mig for at hoppe på 1080p vognen... men ellers var det nok blevet alfaview'en
tak for svaret. ved du hvilken en af deluxe modellerne det er på deres hjemmeside? Fordi der er jo et par som hedder 37" deluxe, så det er ikke til at vide hvilket et af dem man skal kigge på, når man gerne vil undersøge hvilke specifikationer tvet har. Det står der nemlig intet om i reklamen.
Af irfo
for 9k kan du købe den nye R serie fra samsung i 40 tommer :p
Brugeravatar
Af Inside
irfo skrev:for 9k kan du købe den nye R serie fra samsung i 40 tommer :p
En model du måske har et lille link til :D?
Af eliteMario
Jeg kan kun finde et sort 37" lcd tv på hjemmesiden, så må det vel være det...

Det skal måske lige siges at det alligevel er lidt tid siden jeg overvejede dette tv... så den nye serie fra samsung er da også en mulighed... Men smut forbi alfaview og se skærmen kører... Jeg plejer at snuppe min bærbare pc med så jeg kan tjekke hvordan dennes signal modtages... men tjek også samsungs R model ud... jeg var slet ikke klar over at den var nede i 9k
Brugeravatar
Af Inside
irfo skrev:http://www.befro.dk/shop/default.asp?Pr ... =le40r81bx
Må sige at det lyder til at være et godt tilbud det der! Men synes ikke rigtig jeg kan finde nogle af R81 modellerne på samsungs hjemmeside, så jeg kunne læse lidt om dem? De har dog modellerne R86 til R89, og det lyder til at være en nice serie, den der "R" :D Så indtil videre er jeg nok lidt mere varm på det samsung end på det fra AlfaView.

Men som du siger eliteMario, så må jeg nok hellere lige smutte forbi den lokale alfaview butik, og tjekke det ud i virkeligheden!
Brugeravatar
Af A 666
Vil anbefale at i søger lidt her i forumet(evt også google), alfaview er nævnt flere gange, og det er bestemt ikke positive ting brugerne har at fortælle.

Personligt vil jeg kraftig fraråde at købe en alfaview skærm, medmindre i vil nøjes med middelmådige komponenter samlet i en flot alu ramme.
Hvis i ikke har noget imod at skærmen kan være samlet af en uerfaren butiks ekspedient, som er står med det forkerte værktøj samtidig med at han er statist opladet. I øvrigt hvis i køber en demo skærm så vær lige opmærksom på om der er fejl f.eks pixel fejll på skærmen inden i køber den, fordi det gør sælgeren dig ikke opmærksom på, selvom om han godt er klar over det :)
At i har set en alfaview i butikken og at den så godt ud, betyder intet.