Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Munch
Kan dette tv måle sig med PX60 eller PX70 eller er det en forældet model. Er der mon en test af det et eller andet sted.
:) :) :)
Brugeravatar
Af azrael
PV-serien er typisk som PX-serien, dog uden DVB-T dekoder. Mht. omtalte model, så mener jeg, at den er lidt nyere end de andre PV/PX60/600 modeller, så måske kan man sige, at den lidt ligger mellem de gamle (serie 6) og de nye (serie 7) modeller.
Af Gert13
PX70 er den nye lavpris plasma fra Panasonic, og den har en storbror der hedder PX700, som bla. har frontglas med antirefleks behandling, bedre lyd og andet design. På samme måde er PV600 en storbror til den gamle PV60 serie. Selve panelet er dog vist det samme som lillebroren, så billedet er ikke bedre på 600 end på 60.
Jeg kender ikke lige til en test af omtalte tv. Prøv evt. at Google lidt på det.
Af Munch
Tak for de gode input, det gjorde udslaget.
Har nu købt TV-et i Elgiganten for 12.999 + 200 til transport. Har jeg gjort en god forretning? 8)
Er dog spændt på om det ser for voldsomt ud i min 30 m2 stue. Den skal hænge 7,5 cm fra væg + 13,8 til TV-et. Kiggeafstand bliver ca. 3,70 m. :s
PS: Har desværre ikke kunnet finde nogen test.
Brugeravatar
Af azrael
Måske betyder dette noget for dig:
"EUROPEAN HIGH-END PLASMA TV
Panasonic VIERA TH-50PV600/PX600E

Compared with its predecessor, the Panasonic TH-50PV600/PX600E is cheaper, weighs less and uses less energy, despite its vast 127cm screen. But it still offers high-contrast pictures with natural colours, intense blacks and brilliant whites, with fine detailing thanks to its V-Real video processing. Two HDMI interfaces are offered, and HDAVI Control allows you to switch on all home cinema components together and play a movie at the touch of a single button. With VIERA you can view still pictures and movies via SD memory card reader, with the possibility to even record TV programmes directly to a card. And its audio performance is impressive too, with deep bass available from its built-in speaker system"

Fra: http://www.eisa-awards.org/history/2006-2007/video.html
Af Munch
Hej azrael. Det lyder næsten for godt til at være sandt. Og ja det betyder uendeligt meget for mig. Har støvsuget alle fora for oplysninger i de sidste 3½ md., men har haft svært ved at vælge. Men er kommet frem til at LCD er til spillekonsoller og PC-brug og PLASMA er til tv-udsendelser og dvd. Så enkelt kan det vist siges ;)